lekkende injector pomp series 2a
lekkende injector pomp series 2a
Ik heb een series 2a. uit 1968 nu lekt het asje wat de pomp in gaat wat bedient wordt door het gaspedaal behoorlijk diesel. weet iemand of dit eenvoudig te verhelpen is en hoe? Ik kan nergens tekingen vinden hoe de pomp in elkaar zit. groet Haaije 0622747122
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: lekkende injector pomp series 2a
als het goed begrepen heb bestaan daar revisiesetjes voor, maar ik heb geen idee hoe makkelijk je in de pomp iets verstelt bij die reparatie
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: lekkende injector pomp series 2a
OK the Lucas CAV DPA pump is best left to a specialist to overhaul as there are several special tools you need to do it.
In simple terms there is a rubber O ring behind the throttle shaft which can be replaced but this means that the end plate needs to come off.
I have put the DPA pump overhaul manual on the kennisbank here : http://lrch.nl/node/1078 oh and don't be mislead by the fact most of the pictures show it on it's side it is a DPA and not a DPS pump
Rob
In simple terms there is a rubber O ring behind the throttle shaft which can be replaced but this means that the end plate needs to come off.
I have put the DPA pump overhaul manual on the kennisbank here : http://lrch.nl/node/1078 oh and don't be mislead by the fact most of the pictures show it on it's side it is a DPA and not a DPS pump
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: lekkende injector pomp series 2a
Dank voor de reacties,
Ik heb het deksel van de pomp gehaald. Het asje rammelde in het gat en de o-ringen waren plat. bij gebrek aan aan passende o-ringen een nood reparatie uitgevoerd met teflon tape wat je ook bij waterleidingfitting gebruikt. Dit werkt wonderbaarlijk goed en alweer paar 100 km gereden zonder lekkage. Alleen de bediening waarmee de motor uitgezet wordt werkt niet meer. Ik denk dat het onderste asje een palletje gemist heeft bij het in elkaar zetten. Achter het deksel bevinden zich heel kleine veertjes en palletjes. onmogelijk klein voor een Land Rover
Iemand ervaring hoe het deksel weer goed te monteren zodat ook dit uitzet-handeltje weer goed werkt?
Ik heb het deksel van de pomp gehaald. Het asje rammelde in het gat en de o-ringen waren plat. bij gebrek aan aan passende o-ringen een nood reparatie uitgevoerd met teflon tape wat je ook bij waterleidingfitting gebruikt. Dit werkt wonderbaarlijk goed en alweer paar 100 km gereden zonder lekkage. Alleen de bediening waarmee de motor uitgezet wordt werkt niet meer. Ik denk dat het onderste asje een palletje gemist heeft bij het in elkaar zetten. Achter het deksel bevinden zich heel kleine veertjes en palletjes. onmogelijk klein voor een Land Rover
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten