Ongeveer een jaar geleden heb ik, ook op vakantie, exact hetzelfde probleem gehad.
We zijn op vakantie met onze 110 my2007, lekker twee weekjes Italie. Maar helaas ondervind ik een probleem met het motorvermogen. Af en toe valt de snelheid terug en kan ik geen gas meer geven, lijkt op een soort van noodloop. Luchtmassa meter al bekeken maar die is schoon. Ik rij eigenlijk de hele weg 110 in z'n 6 op de cruisecontrol +/- 2400 rpm. Ik dacht dat het misschien komt door bergachtige omgeving en dat ik door de cruisecontrol de terugval niet zou opmerken en de motor misschien zou overbelasten, maar ouderwets op het voetje gaat het ook mis.
Nogmaals ik heb dit vorig jaar ook gehad, ook richting en in Italie. Met als dit verschil dat ik toen met een trailer reed.
De rest van het jaar gebruik ik de auto intensief, ook met trailers etc. Maar dan komt de klacht niet voor.
Zou dit een overbelastings kwestie zijn? Naar mijn gevoel moet je met een kruistoerental van rond de 2400 toch een behoorlijke heuvel opkomen? En zou er dan ergens een sensor zeggen we zetten de gasbediening uit? Lijkt me allemaal een beetje vreemd? Overigens hebben ze vorig jaar in nl niks kunnen vinden bij de garage... De twee dealers in italie waar ik geweest ben ook niet, maar misschien snappen ze me niet
Dank voor eventuele ideeën en Ciao vanuit een zonnig Italie!