Motor probleem puma op vakantie
Re: Motor probleem puma op vakantie
Nee, foutlamp gaat niet branden (anders had ik dat ook wel gemeld) en de motor gaat ook niet echt in noodloop. Tenminste, mij is verteld dat als ie in noodloop gaat dat geregistreerd wordt als fout en bij het uitlezen is er volgens de ecu heulemaal niks nie aan de hand nie.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
Edward schreef:Nee, foutlamp gaat niet branden (anders had ik dat ook wel gemeld) en de motor gaat ook niet echt in noodloop. Tenminste, mij is verteld dat als ie in noodloop gaat dat geregistreerd wordt als fout en bij het uitlezen is er volgens de ecu heulemaal niks nie aan de hand nie.![]()
I'll shut up then
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
RobStewart schreef:Edward schreef:Nee, foutlamp gaat niet branden (anders had ik dat ook wel gemeld) en de motor gaat ook niet echt in noodloop. Tenminste, mij is verteld dat als ie in noodloop gaat dat geregistreerd wordt als fout en bij het uitlezen is er volgens de ecu heulemaal niks nie aan de hand nie.![]()
I'll shut up then
Rob
NEEEE!!!! Alle hoop is jou gericht om dit mysterie op te lossen.
Edward van Vugt
Zelfde voor mij geen foutmeldingen....
Vaak is een goede indicatie bij een moderne, warm wordende motor de airco; als tie uitgaat, dan heeft de computer door dat het zaakje te warm wordt. De airco wordt dan afgezet, om alle koeling op de motor los te kunnen laten.
Probeer eens met de kachel volaan open te rijden; schijnt nogal een goed ding te zijn bij een Puma, leuk in warm Italie
Probeer eens met de kachel volaan open te rijden; schijnt nogal een goed ding te zijn bij een Puma, leuk in warm Italie
Met de airco uit en de kachel volgas aan doet ie het net zo goed. Dat heb ik twee jaar terug uitgeprobeerd in Italië. Ik heb zelfs op een parkeerplaats de hele voorbumper eraf getrokken omdat de Warn snelloper pontificaal voor de gril staat, maar dat mocht allemaal niks baten.......
Edward van Vugt
-
Roger B.
toch zou je dat wel verwachten, aangezien het met een grotere radiateur opgelost lijkt te worden
gone
Roger B. schreef:toch zou je dat wel verwachten, aangezien het met een grotere radiateur opgelost lijkt te worden
Zoveel koelwerking zal die radiateur IN de wagen niet hebben bij 30 graden buitentemperateur. En het is niet gezegd dat die grotere radiateur voor mijn 130 ook de oplossing zal blijken......
Er is alleen echter niemand die een ander idee heeft. Land Rover Nederland zwijgt, mijn eigen dealert weet het niet en zelfs Rob is met stomheid gelagen.....
Edward van Vugt
- RobStewart
So I spent most of last night looking at every technical bulletin, SSM and document that Land Rover have issued for the Transit Van (whoop de dooo)
... and there is nothing, bugger all, and even less than that.
So here is the final 2 offerings.
The SSM is related to poor performance and the other is exactly how the system works and what happens when it doesn't. My personal advice is that if the dealer cannot find anything then they should be submitting and EQPR to Engineering and getting them to look into it.
Has anyone looked at the Transit Van forums ?
Rob
... and there is nothing, bugger all, and even less than that.
So here is the final 2 offerings.
The SSM is related to poor performance and the other is exactly how the system works and what happens when it doesn't. My personal advice is that if the dealer cannot find anything then they should be submitting and EQPR to Engineering and getting them to look into it.
Has anyone looked at the Transit Van forums ?
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Roger B.
goh... nou las ik laatst ergens dat er voor ELK probleem, al komt het maar bij één auto voor een servicebullitin uitgeschreven werd door landrover

of is dat alleen als ze het kunnen oplossen, en worden de heel lastige gevallen maar genegeerd??
of is dat alleen als ze het kunnen oplossen, en worden de heel lastige gevallen maar genegeerd??
gone