Jkoninkx schreef:Sorry, slecht nieuws. Vandaag ook met nieuwe visco-fan gereden en helaas nog steeds hetzelfde. Wordt nu wel desperaat. ECU vervangen, temp sensor in kop vervangen, viscofan vervangen en nog steeds hetzelfde probleem. Rest alleen nog de brandstof pomp, de turbo, de radiator, de intercooler en de egr klep. Zeg het maar..... Wordt wel kostbaar zo.
Ik zou toch eerst eens proberen te achterhalen wat nu precies de condities zijn wanneer het probleem optreed.
Bv een tijdlang een bepaalde snelheid en na enige tijd de snelheid stapsgewijs gaan verhogen.
Het mooiste is als je tegelijkertijd de temperatuur van je motor/koelwater kunt loggen.
Ergens ligt er toch een relatie tussen belasting en de temperatuur van de motor, da' s wel duidelijk.
Maar pas als je dat echt waarneemt en/of vastlegt kun je gericht verder zoeken.
Zo heb ik ooit eens ruzie gehad met mijn ABS-unit.
Bij het minste geringste greep dat ......ding in in het terrein.
Na een tijdje ben ik zelfs met een oscilloscoop op de sensoren gaan rijden om te begrijpen wat er nu gebeurde.
Eerlijk gezegd bracht me dat ook niet veel verder. Uiteindelijk is het pas opgelost toen een collega van Rob Steward mij adviseerde eens de swifelbollen van extra vet te voorzien.
Moraal van dit verhaal: probeer logisch te zoeken naar de oorzaak en de oplossing komt waarschijnlijk uit een andere hoek dan je denk.
En met een beetje mazzel kost het ook nog weinig.