Hoi forum vrienden.
Ik heb een disco 2 dt5.
Als ik de bocht door ga hoor ik een piepend geluid ik hoor het alleen als ik rijd!
Dus ik denk een lager in de as..
Of misch de aandrijdas..
Wat kan dit zijn?
Mvg
Vreemd geluid disco 2 door de bochten.
Vreemd geluid disco 2 door de bochten.
Boem is hoo!
- RobStewart
Re: Vreemd geluid disco 2 door de bochten.
Does it piep in both directions or only one ? and is it the same sort of piep you get from a brake pad dragging ? Front or Rear ?
Does sound like a wheel bearing but the ABS sensors are very sensitive too so normally you get the occasional three amigos too.
Rob
Does sound like a wheel bearing but the ABS sensors are very sensitive too so normally you get the occasional three amigos too.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Hey rob.
Het klinkt niet als remblokken.
Is echt een alof een lager aanloopt.
Maar als ik aan het wiel trek lijkt het niet alof ik speling heb op een lager.
Hijbegint met piepen in de bocht vooral als ik naar rechts stuur en als ik de koppeling indruk houd het op!
Trouwens het geluid zit voor!
En wat zou. Het kunnen zijn met de ABS senzor.
Het geluid was ineens nadat ik de auto heb uitgeleend dus ik weet niet wanneer het begon.
Het klinkt niet als remblokken.
Is echt een alof een lager aanloopt.
Maar als ik aan het wiel trek lijkt het niet alof ik speling heb op een lager.
Hijbegint met piepen in de bocht vooral als ik naar rechts stuur en als ik de koppeling indruk houd het op!
Trouwens het geluid zit voor!
En wat zou. Het kunnen zijn met de ABS senzor.
Het geluid was ineens nadat ik de auto heb uitgeleend dus ik weet niet wanneer het begon.
Boem is hoo!
- RobStewart
OK.
As the sound is from the front and mostly when you steer right then most of the lateral load is going though the right hand front wheel bearing, the main load of the vehicle comes off on the opposite side. The half-shaft keeps the bearing in place so until it gets really bad you will not detect movement when you wiggle it, and the SLABS unit will not detect an ABS sensor air gap too large until you get vertical movement on the bearing.
So, my money is on Right Hand Front Wheel bearing.
Rob
As the sound is from the front and mostly when you steer right then most of the lateral load is going though the right hand front wheel bearing, the main load of the vehicle comes off on the opposite side. The half-shaft keeps the bearing in place so until it gets really bad you will not detect movement when you wiggle it, and the SLABS unit will not detect an ABS sensor air gap too large until you get vertical movement on the bearing.
So, my money is on Right Hand Front Wheel bearing.
Rob
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Zou ook nog een droge homokineet kunnen zijn. Zelf ervaren bij de 110. Bleek de swivel bol aan één kant droog te staan, tot mijn schaamte
Bij een bocht begon het ding te piepen.
Nieuw vet er in en weg. Gelukkig heel gebleven, nu twee jaar geleden.
Groeten Jan
Nieuw vet er in en weg. Gelukkig heel gebleven, nu twee jaar geleden.
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
D2 heeft geen swivels, als daar iets lekt is gelijk je hele fusee vet en vaak je velg ook
gone
Thanx Rob en Jan voor jullie advies.
Ik ga morgen eff de hoesjes losmaken en vol met nieuw vet spuiten zou een mooie snelle oplossing zijn!
Trouwens Rob vraagje dat voorwiel lager kan je alleen compleet kopen of kan je ook een los lager kopen en dat erop persen?
En als ik het goed begrijp kan je het niet testen...OOK NIET ALS IK HET ERAF HAAL?
Is dit het goede onderdeel L en R zijn het zelfde toch? http://www.paddockspares.com/tay100060- ... ensor.html
Of hebben ze daar ook ook een los lager te koop? Of hebben jullie een betere plaats om zoets te bestellen??.
Ik ga morgen eff de hoesjes losmaken en vol met nieuw vet spuiten zou een mooie snelle oplossing zijn!
Trouwens Rob vraagje dat voorwiel lager kan je alleen compleet kopen of kan je ook een los lager kopen en dat erop persen?
En als ik het goed begrijp kan je het niet testen...OOK NIET ALS IK HET ERAF HAAL?
Is dit het goede onderdeel L en R zijn het zelfde toch? http://www.paddockspares.com/tay100060- ... ensor.html
Of hebben ze daar ook ook een los lager te koop? Of hebben jullie een betere plaats om zoets te bestellen??.
Boem is hoo!
Hey Rob.
Ik heb gekeken geen vet uit de hoezen dus dan zal het waarschijnlijk het lager zij!
Ik heb gekeken geen vet uit de hoezen dus dan zal het waarschijnlijk het lager zij!
Boem is hoo!
-
Roger B.
ik heb weleens losse lagers gezien op internet, maar die kosten dan de helft van een complete hub met sensor. Als je dan de doffe ellende en tijd erbij telt kun je beter een hub kopen.
ik zou me twee keer bedenken voor ik die ashoesjes los maakte, als de hoes heel is, zit het vet er nog in, greased for life ..... de bandjes die de hoes dicht houden op as en homokineet zijn zelfs van de originele vervangset voor de ashoes vrijwel niet goed strak vast te krijgen (zal best een of andere speciale tang voor zijn) laat staan een bandje dat losgemaakt is. met name de grote kant is weinig ruimte voor andere bandjes dan de originele
ik zou me twee keer bedenken voor ik die ashoesjes los maakte, als de hoes heel is, zit het vet er nog in, greased for life ..... de bandjes die de hoes dicht houden op as en homokineet zijn zelfs van de originele vervangset voor de ashoes vrijwel niet goed strak vast te krijgen (zal best een of andere speciale tang voor zijn) laat staan een bandje dat losgemaakt is. met name de grote kant is weinig ruimte voor andere bandjes dan de originele
gone
- RobStewart
christd77 schreef:Is dit het goede onderdeel L en R zijn het zelfde toch?
That's the one, and as Roger says the D2 either leaks grease from the hoes or it doesn't
Rob
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery