Roger B. schreef:ik heb weleens losse lagers gezien op internet, maar die kosten dan de helft van een complete hub met sensor. Als je dan de doffe ellende en tijd erbij telt kun je beter een hub kopen.
ik zou me twee keer bedenken voor ik die ashoesjes los maakte, als de hoes heel is, zit het vet er nog in, greased for life ..... de bandjes die de hoes dicht houden op as en homokineet zijn zelfs van de originele vervangset voor de ashoes vrijwel niet goed strak vast te krijgen (zal best een of andere speciale tang voor zijn) laat staan een bandje dat losgemaakt is. met name de grote kant is weinig ruimte voor andere bandjes dan de originele
Hey Rob ik heb daar een tang voor en nieuw band dus op zich zou het. Voor mij niet te moeilijk moeten zijn die eff los te halen en te kijken maar als het niet nodig is laat ik het lekker zo zitten wat werkt dat werkt en idd normaal komt het vet er niet uit zo ja zie je dat!
Maar dan de vraag wat is er zo moeilijk aan een lager splitsen in het dit tig keer gedaan met achterwiel lagers van mij Citroen CX Tissier 6 wieler deze gaan namelijk snel kapot door het wringen van de 2 achterassen... Daar haal je gewoon de grote moer los achterop en druk je het met een pers eraf alleen de lager ring wil wel eens lijven zitten maar daar leg je dan een dikke las op en die beuk je er dan ook zo weer vanaf met een bijel en een hamer..
Heeft iemand misch een foto van hoe het er aan de andere kant uit ziet ( bij paddoch zie je alleen voor)