Vreemd geluid disco 2 door de bochten.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
christd77

Re: Vreemd geluid disco 2 door de bochten.

Berichtdoor christd77 » 16 Jun 2013, 21:12

Roger B. schreef:ik heb weleens losse lagers gezien op internet, maar die kosten dan de helft van een complete hub met sensor. Als je dan de doffe ellende en tijd erbij telt kun je beter een hub kopen.

ik zou me twee keer bedenken voor ik die ashoesjes los maakte, als de hoes heel is, zit het vet er nog in, greased for life ..... de bandjes die de hoes dicht houden op as en homokineet zijn zelfs van de originele vervangset voor de ashoes vrijwel niet goed strak vast te krijgen (zal best een of andere speciale tang voor zijn) laat staan een bandje dat losgemaakt is. met name de grote kant is weinig ruimte voor andere bandjes dan de originele

Hey Rob ik heb daar een tang voor en nieuw band dus op zich zou het. Voor mij niet te moeilijk moeten zijn die eff los te halen en te kijken maar als het niet nodig is laat ik het lekker zo zitten wat werkt dat werkt en idd normaal komt het vet er niet uit zo ja zie je dat!

Maar dan de vraag wat is er zo moeilijk aan een lager splitsen in het dit tig keer gedaan met achterwiel lagers van mij Citroen CX Tissier 6 wieler deze gaan namelijk snel kapot door het wringen van de 2 achterassen... Daar haal je gewoon de grote moer los achterop en druk je het met een pers eraf alleen de lager ring wil wel eens lijven zitten maar daar leg je dan een dikke las op en die beuk je er dan ook zo weer vanaf met een bijel en een hamer..
Heeft iemand misch een foto van hoe het er aan de andere kant uit ziet ( bij paddoch zie je alleen voor)
Boem is hoo!

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 16 Jun 2013, 21:16

christd77 schreef:Heeft iemand misch een foto van hoe het er aan de andere kant uit ziet ( bij paddoch zie je alleen voor)

TAY100060.jpg
TAY100060.jpg (51.6 KiB) 4775 keer bekeken

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

christd77

Berichtdoor christd77 » 16 Jun 2013, 21:30

RobStewart schreef:
christd77 schreef:Heeft iemand misch een foto van hoe het er aan de andere kant uit ziet ( bij paddoch zie je alleen voor)

TAY100060.jpg

Rob

JoRob.

En ik zie dat het een grote moer heeft aan de voorkant.
Ik neem aan die los draaien en dan het lager eraf persen en het nieuwe erop that is it..
Of zit er nog iets van een truc bij?
En op welke spanning moet ik het aandraaien?

En wat zou jij die compleet of ook alleen het lager?
Boem is hoo!

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 16 Jun 2013, 21:39

As the hub is only available as a complete unit then whilst theoretically it should be possible to replace just it, like the Freeander 1, I have never done it. I have only replaced the compete unit. You would still have to remove the unit to press out the bearing.

Oh and the centre nut on the driveshaft Draai de moer van de aandrijfas met behulp van een assistent ten slotte vast tot 490 Nm. Sla de moer van de aandrijfas in.

That's tight and then some.

Rob

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Jun 2013, 21:45

bij landrover wordt als ik het goed heb alleen de complete naaf geleverd, de moer draai je op het stukje as dat aan de homokineet zit en moet er dus af om je steekas met homokineet uit de naaf te krijgen.

nogmaals, ik heb lagers genoemd zien worden op internet voor ik meen 85 euro en verhalen dat de- en montage niet echt soepel ging en dat men ook nieuwe lagers molde bij montage in de naaf .... dan is een naaf voor 200 inclusief nieuwe sensor al snel goedkoper.......

de flens met wielbouten zit in het lager geperst, de lagers in de buitenschaal van de naaf(die in het fuseehuis gebout zit)
gone

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Jun 2013, 21:49

hey Rob,

waarom met behulp van een assistent??

naafdopje uit de velg, dop door de velg op de moer, wiel op de grond met wielkeg ervoor en het lukt prima alleen hoor :roll:
gone

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 16 Jun 2013, 21:51

Roger B. schreef:waarom met behulp van een assistent??

Oh Roger, you worked for a dealer, we then charge €200 rather than €100 :roll: :lol: :lol: :lol: :lol:

Rob

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Jun 2013, 21:53

Lagers koop je bij Brammer voor 70 euri en het wisselen is zelfs met een goede werkplaatspers een kutklus! Maat van me wilde het per sé zo doen en is een dag bezig geweest met 4 naven waarvan er eind van de dag 3 nieuwe lagers hadden en 1 echt stuk was. :roll: :roll:

Dus needless to say dat ik er te lui voor ben en gewoon in een uurtje of wat de naaf wissel. :lol: :lol:

(Laat wisselen) :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door Edward op 16 Jun 2013, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Jun 2013, 22:00

Edward schreef:
Dus needless to say dat ik er te lui voor ben en gewoon in een uurtje of wat de naaf wissel. :lol: :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
gone

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 16 Jun 2013, 22:03

Roger B. schreef:D2 heeft geen swivels, als daar iets lekt is gelijk je hele fusee vet en vaak je velg ook

Ok, duidelijk. Ging er van uit dat de opbouw van de assen gelijk was aan de defenders :?

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Terug naar “Techniek”