Beste,
Nu het allemaal voorbij is met de Diesel pret i.v.m. de MRB regeling heb ik eens zitten denken. Mijn defender 90 met 2.8td Daihatsu met daar achter een lt 77 bak zal ook maar plaats moet gaan maken voor een 3.5 V8. Nu heb ik een v8 met compleet met LT95 die ik er in zou kunnen plaatsen zonder al te veel aanpassingen denk ik, Maar wat ik liever zou doen is de Lt77 met Lt230 aan de V8 hangen. Nu heb ik wat gezocht en het kan het wel maar wie kan er nu vertellen wat ik nodig heb of dat ik het met deze onderdelen passend krijg ik dacht v8 belthouse van de v8 en daar tegen aan de lt77 maar of dit past met de koppeling en de as?
na mijn idee moet ik de voorste monter steunen verplaatsen....
Wie kan me verder helpen? of heeft er een beter plan voor?
Alvast bedankt
Gr PIm
LT95 vs LT77 & V8
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: LT95 vs LT77 & V8
OK Pim, firstly you will not get an LT95 and V8 into a 90 without a very very short rear propshaft and some serious modifications to your floor. The LT77 will fit with a new Bellhousing, Clutch Release mechanism and Pre-As but you really need an LT77S, my own personal preference would be an LT85 as they are similar and would require a lot less modification.
I can do the parts list if you really want but it would be better and cheaper to buy a complete V8 unit.
Rob
I can do the parts list if you really want but it would be better and cheaper to buy a complete V8 unit.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: LT95 vs LT77 & V8
Oke bedankt Rob voor je snelle reactie,
Als ik je goed begrijp is mijn complete setup met v8 en Lt95 ook niet zo maar gemaakt. De aanpasiingen in de vloer gaat denk ik wel lukken als ik het zo bekijk maar de assen passen dus niet... De Lt77 bakken die ik heb liggen zijn allemaal geen Lt77S.En aangezien ik geen zin heb veel uit te gaan geven voor omdat de regering onze hobby om zeep helpt probeer ik de goedkoopste oplossing te bedenken.
Als ik nu zo denk ik plaats de v8 en Lt95 in de wagen het is ook zo gelevert origineel ooit? Moet ik dus opzoek naar een nieuwe achter anfrijf as en denk ik ook alle motor steunen verlassen?
Alvast bedankt
Heb gelukkig nog even de tijd
Als ik je goed begrijp is mijn complete setup met v8 en Lt95 ook niet zo maar gemaakt. De aanpasiingen in de vloer gaat denk ik wel lukken als ik het zo bekijk maar de assen passen dus niet... De Lt77 bakken die ik heb liggen zijn allemaal geen Lt77S.En aangezien ik geen zin heb veel uit te gaan geven voor omdat de regering onze hobby om zeep helpt probeer ik de goedkoopste oplossing te bedenken.
Als ik nu zo denk ik plaats de v8 en Lt95 in de wagen het is ook zo gelevert origineel ooit? Moet ik dus opzoek naar een nieuwe achter anfrijf as en denk ik ook alle motor steunen verlassen?
Alvast bedankt
Heb gelukkig nog even de tijd
Re: LT95 vs LT77 & V8
Ik weet niet hoe lang jouw laro nog onder de wegenbelasting zou vallen, maar als dat meer dan een paar jaar is, dan is zelfs een nieuwe bak een "Goedkope" oplossing.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: LT95 vs LT77 & V8
dat daihatsjoe!-blok zal 1:9 a 1:10 diesel verbruiken
de V8 1:3 a 1:6 benzine....
beetje afhankelijk wat je rijdt per jaar is er een punt waar gewoon doordieselen goedkoper is dan een luw tarief belasting en je blauw betalen aan benzine
de V8 1:3 a 1:6 benzine....
beetje afhankelijk wat je rijdt per jaar is er een punt waar gewoon doordieselen goedkoper is dan een luw tarief belasting en je blauw betalen aan benzine
gone
Re: LT95 vs LT77 & V8
De auto rijdt ik echt voor de fun dus vind geen optie de volle mep te betalen aan diesel wegenbelasting. Wat ik wel kan krijgen is een versnellingsbak uit een range rover v8 meen een lt77 53a kan ik dit dan niet makkelijker samen bouwen? En passen mijn assen wel? Het is een shortstick maar volgens mij is daar wel wataan te doen/wisselen met de bestaande 50a.
Iemand dit al eens gedaan?
Iemand dit al eens gedaan?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten