Beste,
Ik heb sindskort een probleem met mijn RRC 1991 stuurbekrachtiging.
Als ik begin te sturen valt mijn stuurbekrachtiging weg en komt weer terug. Bij ieder rotatie van het stuur hapert hij ongeveer 1 a 2 maal. Het lijkt wel alsof de bekractiging dan even weg valt en weer terug komt.
Iemand enig iedee waar ik naar kan kijken of wat ik kan proberen voordat ik stuurhuizen begin los te halen?
Ik zal zaterdag even de spanning van de snaar naar de pomp controleren en indien nodig spannen. De olie in mijn reservoir staat normaal.
Ik ben benieuwd of iemand nog tips heeft, alvast bedankt.
Groeten
Dennis
Stuurbekractiging RRC 1991 valt weg/hapert
Stuurbekractiging RRC 1991 valt weg/hapert
Groeten,
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Dennis
Re: Stuurbekractiging RRC 1991 valt weg/hapert
Dennis,
Ik heb recent een soortgelijk probleem gehad, dood eng als tijdens de stuurbekrachtiging bij het insturen van een bocht wegvalt op zomaar onregelmatige momenten.
Het vloeistof niveau was ook bij mij goed.
Bij nader onderzoek kwam ik er achter dat er toch een lekkage was op de as van de pomp.
Ik heb de kering vervangen en daarna heeft het probleem zich niet meer voor gedaan.
Volgens de manal is de pomp niet te reviseren, maar met wat beleid en nieuwe keringen is het goed te doen.
Ontlucht ook voor de zekerheid het stuurhuis eens met draaiende motor.
Mark
Ik heb recent een soortgelijk probleem gehad, dood eng als tijdens de stuurbekrachtiging bij het insturen van een bocht wegvalt op zomaar onregelmatige momenten.
Het vloeistof niveau was ook bij mij goed.
Bij nader onderzoek kwam ik er achter dat er toch een lekkage was op de as van de pomp.
Ik heb de kering vervangen en daarna heeft het probleem zich niet meer voor gedaan.
Volgens de manal is de pomp niet te reviseren, maar met wat beleid en nieuwe keringen is het goed te doen.
Mark
Mark G schreef:Dennis,
Mark
Hoi Mark dat zou dan bij mij ook best eens kunnen zijn, hij lekt ook licht olie daar in de buurt (al maanden) ik zal eens kijken op de brug zaterdag of ik kan zien of het daar vandaan komt.
Waar kan ik deze ontluchten dan? hele stuurinrichting verhaal is nieuw voor me dus ben op dat gebied nog een leek.
Groeten Dennis
Groeten,
Dennis
Dennis
-
Roger B.
bovenop het deksel van het stuurhuis zit een nippel.
het zou ook nog kunnen dat een of meer kniestukjes in de stuuras vast zitten/erg zwaar gaan
het zou ook nog kunnen dat een of meer kniestukjes in de stuuras vast zitten/erg zwaar gaan
gone