spoorverbreders

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: spoorverbreders

Berichtdoor Edward » 07 Aug 2013, 22:12

ikke jelle schreef:als ik zie dat bij vis een set verbreders ongeveer 300 kost :o
dan zal laten maken niet heel veel duurder zijn
en dat geeft weer de mogenlijkheid om ze zo te fabriceren dat het wel strak past
plus de rand waar de velg aansluit

Vis is zo trots dat ze duur zijn dat ze dat zelf op hun site verkondigen. Bij Paddock koop je ze voor de helft. :shock: :shock: Daar kun je niks voor laten frezen tenzij je hele dikke vrienden bent met een machinefabriek.

Ik had ze op de D2 via E-bay voor nog minder en die hadden een perfecte passen op de naaf zodat de ietsminderzwaarmetalenwielen van de D2 er ook perfect op pasten. Nooit geen problemen gehad met onbalans oid.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 07 Aug 2013, 22:13

Google maar eens op 'spoorverbreders verzekering', en neem maar aan dat de meeste polis voorwaarden redelijk hetzelfde zijn. Maar je mag het er natuurlijk altijd op wagen :mrgreen: Veel lees plezier :D

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 07 Aug 2013, 22:17

Vis is zo trots dat ze duur zijn dat ze dat zelf op hun site verkondigen. Bij Paddock koop je ze voor de helft. :shock: :shock:

dan heeft het ook geen zin ik schrok al erg van de prijs :?
groet jelle

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Aug 2013, 22:17

maXcomX schreef:Google maar eens op 'spoorverbreders verzekering', en neem maar aan dat de meeste polis voorwaarden redelijk hetzelfde zijn. Maar je mag het er natuurlijk altijd op wagen :mrgreen: Veel lees plezier :D

Ik lees alleen mijn eigen polisvoorwaarden. :shock: :shock: Bovendien heb ik op een vorige wagen met spoorverbreders gereden en heb ik schriftelijk aan de verzekeraar gevraagd of dit een punt was. Als ik dan zwart op wit terug krijg dat dat niet zo is kan ik nog wel een maand gaan goegelen, maar ik geloof niet alles wat ik lees....... :shock: :shock:

Goegel maar eens op "typegoedkeuring" of op "Land Rover", kom je ook heel veel onzin tegen. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Johnny

Berichtdoor Johnny » 07 Aug 2013, 22:18

Kleine toevoeging over uitsteken van banden uit wielkassen.

Bij een geelkenteken mogen de wielen niet buiten de wielkassen vallen, bij grijskenteken mogen ze 30mm uitsteken gemeten van wang tot buitenzijde spatbord. Los de van of je loopvlak ja of nee buiten valt.

Ik heb overigens een setje 35" die ruim over de 30mm heen gaat. Bij een 100% controlle werd er wel naar de ruitenwissers en verlichting gekeken maar geen word over de banden. Normaal was ik 1.85m breed (buitenlant band) met deze wielen 2.05m
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 07 Aug 2013, 22:19

Gelukkig hoefden we daar bij defensie geen rekening mee te houden :D

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Aug 2013, 22:25

Johnny schreef:Kleine toevoeging over uitsteken van banden uit wielkassen.

Bij een geelkenteken mogen de wielen niet buiten de wielkassen vallen, bij grijskenteken mogen ze 30mm uitsteken gemeten van wang tot buitenzijde spatbord. Los de van of je loopvlak ja of nee buiten valt.

Ik heb overigens een setje 35" die ruim over de 30mm heen gaat. Bij een 100% controlle werd er wel naar de ruitenwissers en verlichting gekeken maar geen word over de banden. Normaal was ik 1.85m breed (buitenlant band) met deze wielen 2.05m

Het is officieel apk afkeur, maar zoals bekend rolt de mijne er steeds doorheem mét 55mm uitstekende banden. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Johnny

Berichtdoor Johnny » 07 Aug 2013, 22:28

Edward schreef:
Johnny schreef:Kleine toevoeging over uitsteken van banden uit wielkassen.

Het is officieel apk afkeur, maar zoals bekend rolt de mijne er steeds doorheem mét 55mm uitstekende banden. :lol: :lol:

Voor de apk zet ik een paar at's de op en klaar is Johnny XD
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Mark@road

Berichtdoor Mark@road » 08 Aug 2013, 01:48

@ Edward.

Ik las zojuist even dat je aangaf dat de rdw niet meer in beeld is als je op de weg bent .
Dat is niet helemaal juist .
Hier in Rotterdam doen ze sinds een aantal jaar nu , non pardon acties.

Dit zijn fuiken diecdoor de politie worden op gezet, waarbij alles gecontroleerd wordt.
Hierbij zijn aanwezig politie , belastingdienst, douane, en jawel rdw.
Deze doen bij twijfel terplekken wat dan mogelijk is een controle / keuring.

Je moet hier denken aan zaken als geluid , motor type, spoilers ,ect.
Best een nare controle trouwens een hoop mensen gaan op de bon kan ik je zeggen. ....

Ook veel lease rijders die denken dat alles goed geregeld is , en netjes elke maand betalen staan raar te kijken als door de belastingdienst worden aangeslagen voor achterstallige betalingen van de wegenbelasting.

Maar goed het gaat er om dat de rdw weldegelijk in het veld actief is .
Het gaat niet om het spoor wat je inslaat, Maar om het spoor wat je achter laat........

Defender 110 CSW Puma

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Aug 2013, 05:42

Leuk zo'n aanslag voor achterstallige houderschapsbelasting.....maar bij mijn weten is dat zoals de naam al zegt een houderschaps dus voor de houder, niet de berijder.... Dus de leasemaatschappij kan aangeslagen worden , niet de berijder....... dat je je auto dan mag achterlaten is een ander verhaal, maar de belasting haalt dat geld niet bij jou.....zelfs niet als de leasetermijnen niet betaald zijn.

dat de RDW die technische keuring doet voor de politie is wat anders dan dat de RDW zelf on the road je auto checked. Hier betreft het een politiecontrole waarbij de technische man toevallig een RDW keurmeester is....eventuele bekeuring krijg je niet van de RDW maaf van de politie
gone

Terug naar “Techniek”