one-ten/110 : van softtop naar hardtop

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Marcel.S

Re: one-ten/110 : van softtop naar hardtop

Berichtdoor Marcel.S » 07 Jun 2013, 16:49

hey zo'n gordel heb ik niet.
ik heb alleen heupgordels.
mijn laro is met hard top, maar in kenteken bewijs staat dat ik een personen auto heb die pickup is en ook nog dat ie cabriolet is :mrgreen:

met andere woorden ik haal met mooi weer ff het dak eraf :roll:
voorheen had ik een jeep cherokee met vast dak, en die noemen ze ook pickup.

dus kijk even in je kenteken bewijs wat er staat, maar ik denk dat je bij de rdw niet hoeft om te keuren met een hardtop ipv soft top.
mijn laro heeft alle haken en schanierpunten voor de klep achter er ook op zitten, dus als ik zou willen zal ik er zo een softtop van kunnen maken.

lwbmark

Berichtdoor lwbmark » 07 Jun 2013, 19:32

Ik heb een 1985 90 County Stationwagon die ik elk voorjaar ombouw van hard naar soft en in het najaar weer andersom. Gekocht en op kenteken gezet als hardtop (uit Engeland) , APK is in de zomer als softtop. Geen probleem.

Aan de auto (carrosserie) hoeft niks veranderd, de rand blijft zitten. Ik wissel de achterdeur (hardtop) om naar klep bij de softtop.

Ik heb inmiddels wat routine in het ombouwen, kost me een uur of vier.

Groet, Mark
Mark. 1985 RHD 90 V8 cstw

piet_g

Berichtdoor piet_g » 10 Jun 2013, 09:17

voordeel van die series, daar hoef je je geen zorgen te maken over de gordelophanging idd.. Heup gordels alleen op de stoelen die voorwaarts geplaatst zijn en grenzen aan een deur (tenminste bij die van ons uit 81 :P)

Die van ons is ook origineel een softtop, maar gekocht als hardtop. Voor zover ik kan zien is het bij ons ook een kwestie van de kap er af en alles voor de softtop terug en klaar.. wij hebben de softtop zelf niet en ook geen ruimte om dat dak op te slaan, dus laten we hem gewoon altijd hardtop.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Jun 2013, 10:21

Zeker Piet...heeeel groot voordeel dat je een heupgordel hebt....als je met je snuffert in het stuurwiel klapt........ :lol:
gone

piet_g

Berichtdoor piet_g » 10 Jun 2013, 13:15

dat probleem hadden we ook gezien ;). zelf willen we nog een keer goede gordels inbouwen. maar goed met het veranderen van hard naar softtop is het wel makkelijker ;)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Marcel.S

Berichtdoor Marcel.S » 10 Jun 2013, 16:49

ik zit te denken om er een rollbar in te bouwen, en dan daar een 3 punts gordel op te monteren.
en dan bij de zijlmakerij een bikinitop laten maken voor de zomer :mrgreen:

en een snel systeem om het dak te lossen maar daar denk ik nog over na, straks 5 jaar de tijd om wat te verzinnen .

Terug naar “Techniek”