Er mist bij mist bij jou in ieder geval een vacuumslang tussen part 19 en de plenum. Vanaf de aansluiting van 19 hoort de slang naar het pijpje onder de stappenmotor te lopen.
De benzineslang die part 19 verlaat hoort de retourleiding naar de tank te zijn.
Bij zit daat overigens geen filter op.
Aan het andere uiteinde van de rail hoort de benzinetoevoer te zitten.
Dat het nu ook moeilijker wordt om op gas te starten zou kunnen duiden op een lekkende injector.
Mix van benzine en lpg wil namelijk niet branden ook starten op benzine is dan lastig. Ik heb dit zelf ook al een keer gehad.
Om dit te kunnen controleren moet de plenum eraf en de brandstof rail met injectoren van het spruitstuk. Benzineleidingen aangesloten laten.
Motor op contact zetten zodat de benzinepomp gaat draaien.
Dan kan je heel snel zien of er een injector lekt, gaat druppelen.
Maar eerst beginnen met de vacuumslang.
Mark
Benzinelucht defender 110
Re: Benzinelucht defender 110
Ok, Bedankt voor je reactie, zaterdag ga ik aan de slag. Nog een paar vraagjes:
Wat is Nr 19 voor part en wat is de functie? En wat de de functie van het vacuum op of vanaf de Plenum?
Overigens doet auto nu helemaal niets meer. tijdens de laatste start hoorde ik ergens een relais klepperen, en vervolgens deed niets het meer, maat dan ook echt niets, zelfs de claxos of verlichting niet. Aangezien de startmotor ,een paar seconden daarvoor, nog wel draaide, ga ik er vanuit dat de accu ok is.
De zekeringen zijn ok, dus ga ik op zoek naar een relais dat blijft plakken. Zit er een 'master' relais in de ie hele stroomvoorziening schakeld?
Wat is Nr 19 voor part en wat is de functie? En wat de de functie van het vacuum op of vanaf de Plenum?
Overigens doet auto nu helemaal niets meer. tijdens de laatste start hoorde ik ergens een relais klepperen, en vervolgens deed niets het meer, maat dan ook echt niets, zelfs de claxos of verlichting niet. Aangezien de startmotor ,een paar seconden daarvoor, nog wel draaide, ga ik er vanuit dat de accu ok is.
De zekeringen zijn ok, dus ga ik op zoek naar een relais dat blijft plakken. Zit er een 'master' relais in de ie hele stroomvoorziening schakeld?
Defender 110 3.9i V8 1984
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
-
Roger B.
Geen masterrelais....wellicht accupool los ofzo?
vacuum is niet vacuum, maar MAP (MANIFOLD AIR PRESSURE) komt vanaf het plenum
Nr 19 zoals op jouw foto in rode kringetje aangeduid is de drukregelaar
hierin zit een veer de de druk in de brandstofgalerij bepaald... het slangetje compenseert de druk in het inlaatspruitstuk
vacuum is niet vacuum, maar MAP (MANIFOLD AIR PRESSURE) komt vanaf het plenum
Nr 19 zoals op jouw foto in rode kringetje aangeduid is de drukregelaar
hierin zit een veer de de druk in de brandstofgalerij bepaald... het slangetje compenseert de druk in het inlaatspruitstuk
gone
Heet heeft even geduurd omdat er wat andere probleempjes tussendoor kwamen maar nu dan toch de slang vanaf nr 19 gemonteerd naar de Plenum. Wel raar dat de aansluitnippels niet gelijk zijn. Op nr 19 moet een 6mm sland en op de plenum een 8mm dus zou ik zeggen dat er iets niet klopt, maar goed, de slang is gemonteerd, echter geen verschil merkbaar. Aan de andere zijde van nr 19 gaat de slang naar onder toe doe moet ik nog even volgen, ik neem aan naar de overflow van de benzine tank dan?
Defender 110 3.9i V8 1984
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE