In wil de swivels van mijn defender 110 een onderhoudsbeurt geven (ze zien eruit alsof ze in het verleden behoorlijk gelekt hebben).
Vraag is of hier vet ik mag of olie in moet.
Ik heb begrepen dat oude types alleen gevuld mogen worden met olie.
Hoe kan ik zien of ik een nieuw type as heb? (bouwjaar van de auto zegt inmijn geval niks over het jaartal van de as)
Bijgaand een foto. De swivel heeft een vulplug en een drainplug.
Vet of olie in Swivel vooras
-
Roger B.
Re: Vet of olie in Swivel vooras
swivels met een drainplug zijn origineel met olie gevuld. bij assen met homokineet in de swivel kan er zondermeer vet in en bij oudere assen (series) met kruiskoppelingen wordt dat ook gedaan.
vullen met vet staat in het swivelbol series3 topic in de zoekresultaten genoemd....
[url]http://forum.lrch.nl/search.php?keywords=swivel[/url]
vullen met vet staat in het swivelbol series3 topic in de zoekresultaten genoemd....
[url]http://forum.lrch.nl/search.php?keywords=swivel[/url]
gone
Zo doet de bovenstaande link het in één keer
Bij mij is er overigens de laatste keer, na een reparatie d.w.z. alles is compleet vernieuwd, vet ingegaan.
Rob
Roger B. schreef:......vullen met vet staat in het swivelbol series3 topic in de zoekresultaten genoemd....
Bij mij is er overigens de laatste keer, na een reparatie d.w.z. alles is compleet vernieuwd, vet ingegaan.
Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
- RobStewart
Rob Pt schreef:... vet ingegaan.
Well done that man, in 1997 Land Rover issued a technical bulletin announcing the replacement of EP90 in the swivels to "One-Shot" Grease STC3435 and also deleted the drain plugs on the swivel housings, they were pointless anyway, the oil fell out around the seal
The bulletin also advises that all previous vehicles with permanent 4WD should have grease filled at the next service. People with selectable 4WD can make their own minds up I'm not going to start that argument.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Vet is de beste oplossing. Je loopt dan geen risico dat de boel komt droog te staan. Verder heeft vet het voordeel dat het beter eventuele intreding van vocht tegen gaat. Eventuele tegensuggesties zou ik indienen bij de samenstellers van het service bulletin