Hoi, ik heb een Discovery 2 uit 2003, TD 5, Gant uitvoering.
Sinds enkele weken zakt mijn rechter achter vering tijdens het stilstaan spontaan in.
Soms blijft hij een week omhoog staan en plotseling zakt hij in elkaar.
Na het starten pompt hij hem wel weer op maar kan iemand me vertellen hoe dit voordelig
en goed te fixen valt.De balg lijkt dus niet lek ??
Mijn plaatselijke garage dacht aan een computerfout, maar kan het niet herstellen.
Hoor graag jullie tips of oplossingen,
bedankt Joost
Vering zakt in
Re: Vering zakt in
Klinkt toch als een lekke balg.
Als die balgen nog nooit vervangen zijn zou ik (beide) als eerste vervangen (hoeft niet veel te kosten en is niet moeilijk of veel werk).
Misschien is 1 van de hoogtesensoren niet helemaal " helder" meer. Ook die zijn niet ingewikkeld om te vervangen (maar wel iets duurder geloof ik).
Als die balgen nog nooit vervangen zijn zou ik (beide) als eerste vervangen (hoeft niet veel te kosten en is niet moeilijk of veel werk).
Misschien is 1 van de hoogtesensoren niet helemaal " helder" meer. Ook die zijn niet ingewikkeld om te vervangen (maar wel iets duurder geloof ik).
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Re: Vering zakt in
heb je de zoek functie al geprobeerd?
Re: Vering zakt in
De conclusie dat het niet aan de balg ligt omdat het soms wel en soms niet gebeurt is een verkeerde. Een balg zit geen twee keer exact hetzelfde ingeveerd als je de wagen weg zet. Soms lekt ie dus wat en soms is het lek afgesloten door de balg zelf.
99% zeker dat je een lekke balg hebt. Vervangen kost, volgens de meerderheid hier op het forum, een half uurtje en doe ze dan allebei. Een balg kost 70 euri en een hoogteschakelaar 42 euri ex vat.
Maar met 140 euri + vat ben je klaar en kan ie weer jaren probleemloos mee.
99% zeker dat je een lekke balg hebt. Vervangen kost, volgens de meerderheid hier op het forum, een half uurtje en doe ze dan allebei. Een balg kost 70 euri en een hoogteschakelaar 42 euri ex vat.
Maar met 140 euri + vat ben je klaar en kan ie weer jaren probleemloos mee.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Vering zakt in
Zie marco en edward
balgen bij paddockspares pakweg 200 euro per set
Waar haal jij ze voor 70 ed?
en ja...ook als ie soms na dagen..soms na paar uurtjes gezakt is: balgen vervangen....gemiddeld eens in 7 a 10 jaar vervangen
niet te lang mee wachten anders kost het ook nog een compressor
balgen bij paddockspares pakweg 200 euro per set
Waar haal jij ze voor 70 ed?
en ja...ook als ie soms na dagen..soms na paar uurtjes gezakt is: balgen vervangen....gemiddeld eens in 7 a 10 jaar vervangen
niet te lang mee wachten anders kost het ook nog een compressor
gone
Re: Vering zakt in
Roger B. schreef:Zie marco en edward
balgen bij paddockspares pakweg 200 euro per set
Waar haal jij ze voor 70 ed?
en ja...ook als ie soms na dagen..soms na paar uurtjes gezakt is: balgen vervangen....gemiddeld eens in 7 a 10 jaar vervangen
niet te lang mee wachten anders kost het ook nog een compressor
http://www.paddockspares.com/rkb101200- ... clips.html
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Vering zakt in
Dat scheelt indedaad...kijk nooit meer naar D2 onderdeelprijzen...ik heb nog 78 pond per stuk betaald dat was wel incl btw
58.32 ex is wel iets meer dan 70 euri incl overigens....
dus zeg 180 euri incl btw en verzenden
58.32 ex is wel iets meer dan 70 euri incl overigens....
dus zeg 180 euri incl btw en verzenden
gone
Re: Vering zakt in
Roger B. schreef:Dat scheelt indedaad...kijk nooit meer naar D2 onderdeelprijzen...ik heb nog 78 pond per stuk betaald dat was wel incl btw
58.32 ex is wel iets meer dan 70 euri incl overigens....
dus zeg 180 euri incl btw en verzenden
Wat is er moeilijk te lezen aan "140 euri + vat" ?
Mekkeren om het mekkeren is wel jouw grootste liefhebberij of niet?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Vering zakt in
tijd voor chips en fris. op de bank. kijken hoe dit verder gaat 
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Vering zakt in
Sorry ed...overheen gelezen dat er plus vat stond...kleine kutfoon ...tab gewend
en Axelaro88:chips enz is overbodig....ben mans genoeg om mijn fouten toe te geven
en Axelaro88:chips enz is overbodig....ben mans genoeg om mijn fouten toe te geven
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten