Morgen ga ik mijn net aangeschafte discovery II Gant ophalen.
Inmiddels heb ik mij een beetje ingelezen en schrik nogal van de hoeveelheid onderhoud die zo'n auto vergt.
Kan iemand mij een garage aanraden in de buurt van Naarden (NH). die goed is, niet te duur en meedenkt met de klant?
beste onderhoud Discovery II
Re: beste onderhoud Discovery II
Ik ben heel tevreden met Autobedrijf Jansen & Jansen in Nederhorst den Berg.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: beste onderhoud Discovery II
dit onderwerp heeft niks te maken met "dit forum" dus verplaatst naar "techniek"
Ik ben moderator-af.
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re: beste onderhoud Discovery II
Tja, ik ben zelf erg tevreden bij Experience Center Jager in Purmerend. Maar dat is toch een eindje vanuit Naarden. Je kan overigens op de site van de LRCH vinden van bedrijven die o.a. onderhoud doen. Dan kan je in een oogopslag zien wie er allemaal bij jou in de buurt zitten.
Re: beste onderhoud Discovery II
Thomas Td5 schreef:Je kan overigens op de site van de LRCH vinden van bedrijven die o.a. onderhoud doen. Dan kan je in een oogopslag zien wie er allemaal bij jou in de buurt zitten.
Tja, dat kan je wel allemaal zien, maar hij vraagt advies ("aanraden") ...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: beste onderhoud Discovery II
Wat bedoel je trouwens met zoveel onderhoud?
Re: beste onderhoud Discovery II
Veel onderhoud? De onze krijgt gewoon z'm kleine beurt en grote beurt volgens de intervallen en is verder nog niet in de garage geweest. 1x stilgestaan met een kapot brandstofopvoerpompje meer niet. Km stand nu iets van 250K.
Praat vooral met mensen die zo'n ding rijden en laat je niet gek maken door alles wat je op internep leest.
Praat vooral met mensen die zo'n ding rijden en laat je niet gek maken door alles wat je op internep leest.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: beste onderhoud Discovery II
ja, die onderhouds ervaring heb ik ook.
Re: beste onderhoud Discovery II
Hallo Mark,
Onderstaande mijn onderhoudsschema. Onderhoud is tussen de 5 en 10 ct/km als je originele onderdelen en merkolie gebruikt.
Heb zelf een D2 TD5 handgeschakeld 2003. Onderhoud doe ik hoofdzakelijk zelf. Dwz motorolie, V-bak en T-bak olie, luchtfilter en oliefilters. Onderdelen/filters haal ik bij de dealer, motorolie op olietekoop.nl. dif-olie, V-bak en T-bak olie bij Brezan (Kroonolie). Kroon is helaas niet via internet te koop. Tevens ga ik elk jaar voor een gratis reparatie en onderhoudsadvies langs de dealer De Koning/Terlouw in Arnhem. Zeer tevreden over ze. Originele onderdelen, uurloon wel wat hoog maar ze werken zeer snel! Als er wat aan de D2 schort laat ik het daar maken. Meestal in voorjaar, voor de zomervakantie (als mijn hele hebben en houden in de auto erbij zit). Voor ' simpele' , niet specifieke LR-dingen ga ik meestal bij Beun op de hoek zoals de APK.
Onderhoud wat ik doe valt erg mee, zeker als je het al wat vaker hebt gedaan.
Elke 10.000km: Motorolie, luchtfilter, oliefilters, banden voor-achter wisselen, bijvullen diffs, V-bak en T-bak, smeren kruiskoppelingen, controle Td5 stekker op olie, smeren trubowastegate, zuigen tempsensor links onder stuur. Jaarlijks: Batt in sleutels vervangen, V-bak, T-bak en diffs olie vervangen, brandstoffilter vervangen, smeren sloten/scharnieren, turbo op slijtage controleren en gratis reparatie- en onderhousadvies bij dealer. 2-Jaarlijks: Multiriem vervangen, Dinitrol bij Sjaak van Aalst. 3-jaarlijks: Vervangen koelvloeistof, remolie en olie stuurbekrachtiging, luchtfilter luchtvering en aircocontrole. 5-jaarlijks: Luchtbalgen preventief vervangen.
Ik rij 30-35000km/jaar en heb nooit geen gedonder met de auto. Momenteel is de kmstand 303.000km. Op naar de 400.000
Als je vragen hebt laat maar even weten.
Onderstaande mijn onderhoudsschema. Onderhoud is tussen de 5 en 10 ct/km als je originele onderdelen en merkolie gebruikt.
Heb zelf een D2 TD5 handgeschakeld 2003. Onderhoud doe ik hoofdzakelijk zelf. Dwz motorolie, V-bak en T-bak olie, luchtfilter en oliefilters. Onderdelen/filters haal ik bij de dealer, motorolie op olietekoop.nl. dif-olie, V-bak en T-bak olie bij Brezan (Kroonolie). Kroon is helaas niet via internet te koop. Tevens ga ik elk jaar voor een gratis reparatie en onderhoudsadvies langs de dealer De Koning/Terlouw in Arnhem. Zeer tevreden over ze. Originele onderdelen, uurloon wel wat hoog maar ze werken zeer snel! Als er wat aan de D2 schort laat ik het daar maken. Meestal in voorjaar, voor de zomervakantie (als mijn hele hebben en houden in de auto erbij zit). Voor ' simpele' , niet specifieke LR-dingen ga ik meestal bij Beun op de hoek zoals de APK.
Onderhoud wat ik doe valt erg mee, zeker als je het al wat vaker hebt gedaan.
Elke 10.000km: Motorolie, luchtfilter, oliefilters, banden voor-achter wisselen, bijvullen diffs, V-bak en T-bak, smeren kruiskoppelingen, controle Td5 stekker op olie, smeren trubowastegate, zuigen tempsensor links onder stuur. Jaarlijks: Batt in sleutels vervangen, V-bak, T-bak en diffs olie vervangen, brandstoffilter vervangen, smeren sloten/scharnieren, turbo op slijtage controleren en gratis reparatie- en onderhousadvies bij dealer. 2-Jaarlijks: Multiriem vervangen, Dinitrol bij Sjaak van Aalst. 3-jaarlijks: Vervangen koelvloeistof, remolie en olie stuurbekrachtiging, luchtfilter luchtvering en aircocontrole. 5-jaarlijks: Luchtbalgen preventief vervangen.
Ik rij 30-35000km/jaar en heb nooit geen gedonder met de auto. Momenteel is de kmstand 303.000km. Op naar de 400.000
Als je vragen hebt laat maar even weten.
Groet, Willem
Tata-D2
Tata-D2
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re: beste onderhoud Discovery II
Tata-D2 schreef:Hallo Mark,
Elke 10.000km: Motorolie, luchtfilter, oliefilters, banden voor-achter wisselen, bijvullen diffs, V-bak en T-bak, smeren kruiskoppelingen, controle Td5 stekker op olie, smeren trubowastegate, zuigen tempsensor links onder stuur.
Jaarlijks: Batt in sleutels vervangen, V-bak, T-bak en diffs olie vervangen, brandstoffilter vervangen, smeren sloten/scharnieren, turbo op slijtage controleren en gratis reparatie- en onderhousadvies bij dealer.
2-Jaarlijks: Multiriem vervangen, Dinitrol bij Sjaak van Aalst.
3-jaarlijks: Vervangen koelvloeistof, remolie en olie stuurbekrachtiging, luchtfilter luchtvering en aircocontrole.
5-jaarlijks: Luchtbalgen preventief vervangen.
Ik rij 30-35000km/jaar en heb nooit geen gedonder met de auto. Momenteel is de kmstand 303.000km. Op naar de 400.000
Als je vragen hebt laat maar even weten.
Zo, goed bezig.
De multiriem kan 100.000km mee of een X aantal jaar (even vergeten hoeveel...
Airco laat ik elk jaar controleren in de zomer, dan heeft iedereen inclusief de dealer een aanbieding om dat te doen voor een paar tientjes. Laat ik het ding ook gelijk even reinigen preventief. Zit toch in de actie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten