Ervaringen met Discovery 3 met veel km

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gargamel

Re: Ervaringen met Discovery 3 met veel km

Berichtdoor Gargamel » 25 Jul 2013, 17:46

Hey, nog een 2009 :)

een SDV heeft meer vermogen en een 8 versnellings automaat. Verschilt qua rijden zeker maar qua stand der techniek is het niet veel anders. Iets meer van hetzelfde.
Meeste commercials hebben nog steeds de 2.7

Begrijp dat er dit jaar nog een facelift komt van de D4 en dan in 2015 een nieuwe Disco 5 op hetzelfde chassis als de RR.

Gargamel.
On the 8th day god invented duct tape.....

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 25 Jul 2013, 17:49

Glenn schreef:..... Wat er nadien komt van kosten moet je als een LR rijder er nu eenmaal bij nemen .....

Misschien dat dit voor de 'oude' Land Rovers een geldig argument is waarbij ik dan denk aan de Series I t/m III en de vroege Defenders maar voor moderne auto's zoals een Discovery 3 is dat voor mij echt onacceptabel en ik neem het er dan ook echt niet bij !
Met onze Defener (MY 2002) ben ik soms nog wel vergevingsgezind maar met de Discovery 3 beslist niet ! We praten dan over een auto van 2008 met net 1 ton op de klok. Normale slijtage .......natuurlijk, daar heb ik geen enkel probleem mee maar allerlei vreemde storingen en die heeft 'ie (!) in de elektronica en dat gedoe met de EPB (ik ben daarmee beslist niet de enige) nee, slechte reclame voor Land Rover.
Geen fabrikant kan zich nog permitteren onbetrouwbare auto's te bouwen, laat staan er op hopen dat de kopers evt. 'ingebouwde zwakheden' nog als produkteigenschappen zullen beschouwen.

En ja, ik realiseer me dat er nu eenmaal eerder geschreven wordt over alles dat tegenvalt aan een auto dan over alles dat goed gaat en ook dat alleen mijn ervaringen nog niet definitiefs zeggen over de kwaliteit van de Discovery 3 maar het 'er bij nemen omdat het een LR is' ..... nou echt niet !

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Jul 2013, 21:01

en denk je nou werkelijk dat het soort problemen die jij beschrijft alleen bij landrover voorkomen en dat alle andere fabrikanten perfecte auto's bouwen?

kennis had een nieuwe bmw 7 serie van het vorige model, in het eerste jaar heeft het ding totaal 3 maanden (!!) in de werkplaats bij de dealer gestaan met meerdere storingen van kleine flutdingen tot een of ander vaag probleem in de elektronica waarvoor ie toen bijna een maand bij de dealer gestaan heeft, importeur erbij geweest is enzovoorts... het ding deed helemaal niks meer.

Klant van me heeft paar jaar terug na een jaar zijn phaeton gedumpt voor een A8 waar ie inmiddels iets minder ontevreden over is, maar ook die is niet probleemloos...

van mercedes ken ik ook zulke verhalen...

Dus als jij denkt dat autofabrikanten auto's maken zonder probleempuntjes.... dream on!

het is heel simpel.... er wordt zo op prijs gericht gebouwd dat het niet verwonderlijk is dat componenten de geest geven..
gone

Dixo

Berichtdoor Dixo » 25 Jul 2013, 21:12

Roger B. schreef:van mercedes ken ik ook zulke verhalen...

Volvo idem dito, om maar even het rijtje premium af te maken. Overal worden ook op maandagmorgen auto's gemaakt.

Wat meer terug on topic zou de SDV6 in combinatie met de recentere automaat voor mij wel een argument zijn om een D4 te kiezen in plaats van een D3.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Jul 2013, 21:46

en wat dachtje van de vering... de D3 schijnt echt een boot te zijn in vergelijking met een D4...
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Jul 2013, 22:04

Het zal best zo zijn dat op papier de D3 en 4 technisch weinig verschillen, maar ik heb ze beiden een paar duizend kilometer gereden zowel on als off road en ook veel met een zware trailer. Het verschil is zeker zo groot als tussen een D1 en 2. :shock: :shock:

Ik snap dat het prijsverschil een belemmering kan zijn maar de D4 is echt veeeel fijner. Daarnaast hoor ik over de D4 nauwelijks geen klachten van de eigenaren waar dat toen ze nog een D3 hadden wel anders was.

Het kan natuurlijk toeval zijn en het kan dat een bedrijf 3 D3's koopt die bagger zijn er daarna 3 D4's die toevalligerwijs helemaal top zijn. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 25 Jul 2013, 23:58

Roger B. schreef:....en denk je nou werkelijk dat het soort problemen die jij beschrijft alleen bij landrover voorkomen en dat alle andere fabrikanten perfecte auto's bouwen?
Dus als jij denkt dat autofabrikanten auto's maken zonder probleempuntjes.... dream on!

Nee, dat denk ik dus niet en ........ heb dat daarom ook niet geschreven.......
Dit soort reacties zijn heel herkenbaar. Op het Volvoforum, waar ik ook actief ben omdat ik er daar ook nog twee van heb, wordt ook altijd gereageerd door mensen alsof ze door een wesp gestoken zijn als je kritiek hebt op HET merk.

En de verhalen over andere merken en dat iedereen altijd wel een maat, broer, tante, oom, opa, vriend, neef, nicht, pa, ma of tante heeft die met zijn/haar auto uit de premium-klasse óók problemen heeft zijn mij ook genoegzaam bekend. Het vervelende is alleen dat ze me nooit zo aanspreken vooral ook omdat degene die ze vertellen heel toevallig nooit problemen hebben. Bofkonten zijn dat !

Roger B. schreef:...het is heel simpel.... er wordt zo op prijs gericht gebouwd dat het niet verwonderlijk is dat componenten de geest geven..

Prachtig verhaal maar dat is voor mij nog steeds geen reden om "het er daarom maar bij te nemen omdat het een Land Rover is" en meer had ik niet geschreven ! Trouwens, prijsgericht bouwen ? In jouw belevingswereld betekent dat kennelijk mindere kwaliteit ? Zou dat dan misschien de voedingsbodem voor de wegwerpmaatschappij vormen ........ ?

O ja, als ik zulke problemen zou hebben met Land Rover (of Volvo) zoals jij kennelijk uit mijn bijdrage begrepen hebt, zou ik er zeker niet in rijden ......

Afbeelding

Rob

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Jul 2013, 00:19

Ja ik ben er zeker van overtuigd dat een autofabrikant zijn toeleveraciers uitknijpt om de parts voor zo laag mogelijke prijs te krijgen en dat dat zeer zeker zijn effect op de kwaliteit heeft. Ook in het ontwerp an zich en de gekozen productiemethode worden concessies gedaan die zeer zeker niet allemaal de kwaliteit van het eindproduct ten goede komen.

dus ja...in zeker opzicht is een tekortkoming in de kwaliteit een al dan niet bewust gevolg van keuzes die een fabrikant maakt.

en als je dan gaat zeggen dat je het van "een landrover" van bouwjaar x met y kilometer niet vind kunnen....vergelijk ik het graag met een berg andere dure merken die soortgelijke "kwaliteitsproblemen" net zo goed hebben om de doodeenvoudige reden dat ze er allemaal voor kiezen dat dat gevolg is van hun inkoop en productiemethode......niet omdat ik landrover zo graag verdedig (al is de slechte naam die landrover van oudsher heeft al jaaaren achterhaald) maar ter indicatie dat het geen merkspecifieke tekortkoming is
gone

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 26 Jul 2013, 00:31

Roger B. schreef:en wat dachtje van de vering... de D3 schijnt echt een boot te zijn in vergelijking met een D4...

Zie hier vanaf 5.58 : Fifth Gear - Land Rover Discovery 3
Mijn ervaring is dezelfde, het is heel beslist geen boot ! Of dat te danken is aan de luchtvering weet ik niet omdat ik nog nooit in een Discovery 3 zonder heb gereden. Ook met de Discovery 4 heb ik geen rijervaring. Volgens de gegevens die ik tot mijn beschikking heb zijn de onderstellen van de Discovery 3 en 4 identiek m.u.v. de anti-roll bars. Die zijn bij de Discovery 4 dikker. Of deze wijziging zoveel invloed heeft dat daarmee de genoemde vergelijking gerechtvaardigd is zou ik persoonlijk moeten ervaren.
Dat wordt dus zoeken naar iemand met een Discovery 4 ......

Rob

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Jul 2013, 00:34

Mwah, dus alle auto's zijn slecht ongeacht merk? Denk het niet. Engelse auto's zijn nooit de top geweest qua bouwkwaliteit en betrouwbaarheid. Er worden genoeg lijstjes gepubliceerd door onderzoeksbureau's waaruit procentueel de gebreken en de klachten naar voren komen.

Dan kun je heel lang lullen, spartelen en weet ik wat, maar de Japanse en Koreaanse merken doen het dan vele malen beter dan Land Rover.

Maat van me heeft twee LandCruisers aan het werk die allebei de miljoen voorbij zijn zonder een serieuze revisie. Daar staat tegenover dat de onderdelen van die sushidoos dermate duur zijn dat er nu toch weer Land Rovers staan ipv de pick-ups uit Japan.

Daar is hij zeer tevreden over ook al is de werkdruk in de werkplaats absoluut toegenomen.

En natuurlijk falen Mercedessen, Bmw's, Volvo's en weet ik wat ook wel maar toch denk ik dat die verkoop aantallen wat hoger liggen en dat die het procentueel dus toch wel beter doen.

Ik zou serieus over de zeik zijn als ik al drie keer in vijf maanden m'n Range met een prijs van meer dan twee ton bij de garage mocht achterlaten........

Dus laten we wel zijn, als je LaRo rijdt doe je dat voor een deel uit liefde en met diezelfde mantel der liefde accepteer je dingen met gezonde tegenzin.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”