Berichtdoor Gargamel » 24 Jul 2013, 19:19
Ik vind het idd wat kort door de bocht om te roepen dat het allemaal zo slecht is. Ik rijd ondertussen al een jaar (20k) rond met een tweedehands D3 en heb er nog niets mee gehad, op de accu na dan die afgelopen winter bij -15 door zijn knieen ging. (vervangen onder garantie)
Bij een 2005 praat je tenslotte toch al over een auto van 8 jaar oud en zeker als ie 250k gelopen heb zijn wat slijtagezaken niet heel vreemd.
Dat er dan een busje,remschijf en/of wiellager vervangen moet worden is niet zo heel vreemd; en ja dat is wat meer werk als bij een defender.
Niet geheel onlogisch als je kijkt naar de complexiteit van de wagen; maar daarvoor rijdt hij vele malen comfortabeler als een defender, is een stuk sneller/vlotter, is het terrain response een super systeem en krijg je een heerlijke V6 diesel.
Net als elke landrover (auto) is m.i. regelmatig onderhoud de sleutel tot een betrouwbare wagen. Probeer er eentje te vinden waar de onderhoudshistorie bij zit, zodat je kunt controleren of de riemen idd vervangen zijn. (prijzige beurt)
Overigens is er volgens mij op technisch gebied bijna geen verschil tussen een D3 uit 2008 en een D4. Ander dashboard, sterkere motor (als je de SDV hebt) en wat optische wijzigingen....
Bij Lr staan ze zelfs beide onder beide onde L319 inTopix vermeld.
Kijk anders ook even op disco3.co.uk. Daar is veel meer info te vinden
Gerrit
On the 8th day god invented duct tape.....