heel simpel....
eerst controlleren of de temperatuur werkelijk hoog oploopt of dat alleen de meter in de auto dat aangeeft
Als de temperatuur werkelijk hoog wordt, kijken wat de oorzaak hiervan is (gezien reeds vervangen viscofan, waterpompen thermostaat blijft eigenlijk alleen de radiateur over.
Kijk de radiateur na op uitwendige vervuiling, als een deel (meestal onderste) vol zit met modder scheelt dat aardig in koelcapaciteit..
Ook kan de radiateur inwendig vervuild en verstopt zijn met soortgelijke gevolgen...
VWB lekkages.... primair kijken OF er een lekkage is, doe je door het syteem af te persen (druk er op zetten via adapter op expansievat en dan kijken of de druk wegzakt, zijn speciale pompjes met adapterdoppen voor) als je daar constateerd dat er een lek is ga je zoeken waar dat zit
koelvloeistof verbruiken.
-
Dennis Crusio
Re: koelvloeistof verbruiken.
ik ga de tips van het meten van de temperatuur nog eens eventjes proberen en anders word het een andere motor. ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk. er zullen binnen nu en een aantal maanden vast wel een aantal 200 tdi motoren op de markt gaan komen heb zo vermoeden. zijn er ook nog andere diesels die er in kunnen waar men goede ervaringen mee heeft?
-
Roger B.
300 Tdi...Td5 (wat meer werk) beiden echter standaard met een R380 erachter ipv de bij de 200Tdi standaard LT77
maar als de oorzaak niet in de motor zit, maar in expansievatdop expansievatnaad radiateur of wat dan ook.....dan heb je met een nieuwe motor weer het zelfde probleem
maar als de oorzaak niet in de motor zit, maar in expansievatdop expansievatnaad radiateur of wat dan ook.....dan heb je met een nieuwe motor weer het zelfde probleem
gone
Dennis Crusio schreef:het originele expansie vat is gevuld voor de helft, de dop zit er goed op.
Origineel 200tdi expansievat of origineel van de auto expansievat?
de motor is van 92/94.
Is de auto dat ook of was het bv een 2,5NA en is de 200tdi er later in gehangen?
Het 2,5NA expansievat werkt niet in combinatie met bv een disco 200tdi blok. De dop op het expansievat van een 200tdi opent bij 15psi als ik me niet vergis en die van een 2,5NA bij 9psi.
Verder werkt de temperatuursensor van een disco 200tdi niet goed met de temperatuurmeter van een 2,5NA 110. Geeft dan een te hoge temperatuur aan.
Groet,
Eric.
-
Dennis Crusio
het is een orginele 200 tdi defender motor ( turbo zit boven ipv beneden) met alle originele bij behoorde delen, kortom het expansie vat is van de motor die er in zit.
we gaan ook maar een nieuwe radiator bestellen, alles op druk zetten en kijken waar het eruit loopt. roger jij hebt toevalling niet een hulpstuk om je expansie vat op druk te zetten? indien het geval ben je berijd om het aan mij uit te lenen?
we gaan ook maar een nieuwe radiator bestellen, alles op druk zetten en kijken waar het eruit loopt. roger jij hebt toevalling niet een hulpstuk om je expansie vat op druk te zetten? indien het geval ben je berijd om het aan mij uit te lenen?
Dennis,
Ik heb eventueel een infrarood tempmeter liggen. Heb die laatst ook nodig gehad namelijk om te temp van het blok te controleren.
Groet Piet
Ik heb eventueel een infrarood tempmeter liggen. Heb die laatst ook nodig gehad namelijk om te temp van het blok te controleren.
Groet Piet
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Roger B.
Nee. Geen koelsysteem afperskitje hier. Helaas.
dat op druk zetten moet je ook met beleid doen he....niet de perslucht er op met volle druk
dat op druk zetten moet je ook met beleid doen he....niet de perslucht er op met volle druk
gone
en dat betekend hoeveel druk max? want volle druk kan per compressor verschillend zijn.
------
-
Roger B.
Ik kan het me niet precies herinneren maar ik meen dat wij tot 1.5 a 1.7 bar pompten met dat pompje dat bij zo'n afpersset zit
gone
-
Dennis Crusio
gisteren de pomp gebruikt die roger adviseerde en het probleem gevonden! ik ben er niet blij van geworden, onderblok is gescheurd! net onder de kop en in een koelkanaal bij de start motor.
kort om amen over uit! deze kan ik als overleden beschouwen denk ik mits iemand een betaalbare oplossing heeft?
kort om amen over uit! deze kan ik als overleden beschouwen denk ik mits iemand een betaalbare oplossing heeft?