bandenspanning 130
-
tookaphotoof
Re: bandenspanning 130
Kwa maximale bandendruk zit het allemaal wel goed. Ben nu rustig aan het uitzoeken wat ik lekker vind rijden. Kwa sturen op asfalt is de hogere bandendruk wel een stuk prettiger. Alleen die Belgische kinderkopjes dan... 
-
Landmarcs
Op kinderkopjes héél hard rijden .... en hopen dat je rechtuit blijft gaan want het wegcontact is dan minimaal (wat wel weer het comfort ten goede komt). Zonder gekheid: je moet op kinderkopjes wel erg veel lucht aflaten wil je enige comfortwinst binnenhalen.
Groeten MarcS
Groeten MarcS
kinderkoppen zijn alleen comfortabel met een hoovercraft. Want zeker in belgie.. als je dan al gewend bent aan de kinderkoppen op zich, dan is het ook nog zo dat er de nodige putten en verzakkingen in zitten.
Misschien als je je vering op deining stand kunt zetten net als die amerikaanse bakken, dan kun je nog een voordeel hebben.. maar dan word je weer zeeziek ofzo
Misschien als je je vering op deining stand kunt zetten net als die amerikaanse bakken, dan kun je nog een voordeel hebben.. maar dan word je weer zeeziek ofzo
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
piet_g schreef:kinderkoppen zijn alleen comfortabel met een hoovercraft. Want zeker in belgie.. als je dan al gewend bent aan de kinderkoppen op zich, dan is het ook nog zo dat er de nodige putten en verzakkingen in zitten.
Nee hoor, gewoon een wagen met luchtvering kopen. Met de Range had ik er nul last van!
Overigens zit er wel degelijk een bovengrens aan de bandenspanning. Op hoge druk rijden lijkt fijn en zuinig, maar bij een onverwachte manoeuvre is de wagen nog minder controleerbaar dan anders het geval al is.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:piet_g schreef:kinderkoppen zijn alleen comfortabel met een hoovercraft. Want zeker in belgie.. als je dan al gewend bent aan de kinderkoppen op zich, dan is het ook nog zo dat er de nodige putten en verzakkingen in zitten.
Nee hoor, gewoon een wagen met luchtvering kopen. Met de Range had ik er nul last van!![]()
![]()
Overigens zit er wel degelijk een bovengrens aan de bandenspanning. Op hoge druk rijden lijkt fijn en zuinig, maar bij een onverwachte manoeuvre is de wagen nog minder controleerbaar dan anders het geval al is.
Precies, het probleem oplossen waar het hoort. Banden zijn er voor de grip (uitzonderingen als extreme offraoders daargelaten waarbij de band ook een verende functie heeft) en vering zorgt er voor dat het wiel alle oneffenheden op de grond kan volgen waarbij de rest van de auto zo vlak mogelijk rijdt. Lucht- of hydropneumatische vering pakt die kinderkopjes wel aan
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
tookaphotoof
Inmiddels de nodige kilometers gemaakt en de nodige keren getankt. De bandenspanning maakt geen donder uit kwa verbruik. De bandenspanning staat nu op 2,7 en 2,9.
en het banden slijtage?
------
-
tookaphotoof
Dat zou ik niet kunnen zeggen, gezien ik de auto nog niet zo lang heb. Vanaf de dealer zat er 2,5 rondom in. Zelf heb ik nu gewoon de banden op druk zoals ik de auto op de weg prettig vind rijden.
Alle auto's die ik hiervoor heb gehad hebben overigens ook allemaal een net wat hogere bandenspanning gehad. Banden sleten tot nu toe ook allemaal netjes af.
Banden op druk zetten volgens de label in de deurstijl lijkt me gekkenwerk.
Alle auto's die ik hiervoor heb gehad hebben overigens ook allemaal een net wat hogere bandenspanning gehad. Banden sleten tot nu toe ook allemaal netjes af.
Banden op druk zetten volgens de label in de deurstijl lijkt me gekkenwerk.