Hallo liefhebbers,
Welke lier (kwaliteit/merk) adviseren jullie mij op een nieuwe Defender 110 ?
Wat heb ik eventueel nog meer nodig of past dit 1 op 1 ?
Ik wil een goede kwaliteit die vele jaren mee gaat !!
Waar kan ik die kopen ?
Bedankt voor het advies.
Groet
Erik
Welke lier op nieuwe Defender
-
Roger B.
Re: Welke lier op nieuwe Defender
geen WARN nemen, duur en na een paar jaar ziet ie er niet meer uit en laat ie je geheid een keer in de steek
gone
Ik ben zeer tevreden over T-Max. Jaren gebruikt en bij verkoop bleek bij een preventieve controle dat er niet eens water in was gekomen en alles nog royaal in het vet zal! Kom daar eens om bij een Warn.
In mijn ervaring zijn de bekende merken als Warn, Superwinch, etc zeker niet beter dan de goedkopere merken. Ik heb goed ervaringen met Champion ( nu Warrior), T-Max, Goodwinch. Superwich is ook goed maar wel een slag duurder waar je niks voor terug krijgt.
Mijn eigen Warn doet het nog steeds goed al zijn de relais al heel snel overleden en ligt de coating van het ding ergens in de modder.

In mijn ervaring zijn de bekende merken als Warn, Superwinch, etc zeker niet beter dan de goedkopere merken. Ik heb goed ervaringen met Champion ( nu Warrior), T-Max, Goodwinch. Superwich is ook goed maar wel een slag duurder waar je niks voor terug krijgt.
Mijn eigen Warn doet het nog steeds goed al zijn de relais al heel snel overleden en ligt de coating van het ding ergens in de modder.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
Roger B. schreef:geen WARN nemen
Excellent Roger
Interestingly enough the factory alternative is still the old faithful Superwinch Huskey 10 which in my humble opinion is the best winch ever made. It was never the fastest but it will pull all day, every day.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
De Husky is een geweldig apparaat, als je veel tijd hebt. Kapot gaan ze niet, dat klopt. Dat ze de hoofdprijs kosten en zo traag zijn als dikke stront in de winter ook.
Dat Land Rover een Warn adviseert zegt niks over de kwaliteit. Waarschijnlijk adviseren ze een lier die qua kwaliteit overeenkomt met de Defender. Dan weet je het wel.....
Voor een goede prijs/kwaliteit zeg ik Warrior, Goodwinch met een Famous Four bumper die je hier in Nederland laat poedercoaten want dat kunnen Engelanders ook al niet.
Bij www.Roan.nl kun je een mooi setje kopen: NL gecoate bumpers met een Warrior lier voor een nette prijs.
Brabanders, dus goed volk!
Dat Land Rover een Warn adviseert zegt niks over de kwaliteit. Waarschijnlijk adviseren ze een lier die qua kwaliteit overeenkomt met de Defender. Dan weet je het wel.....
Voor een goede prijs/kwaliteit zeg ik Warrior, Goodwinch met een Famous Four bumper die je hier in Nederland laat poedercoaten want dat kunnen Engelanders ook al niet.
Bij www.Roan.nl kun je een mooi setje kopen: NL gecoate bumpers met een Warrior lier voor een nette prijs.
Brabanders, dus goed volk!
Edward van Vugt
-
Landmarcs
En, als je vele jaren een lier wilt hebben, maar ook weinig wilt lieren, koop dan een 1600kg handlier (van het "type" Tirfor), een klapblok en een verlengtouw dat net iets langer is als de handlier-kabel.
Met een handlier kan je in alle richtingen trekken (en ook anderen helpen), en met een klapblok+verlengkabel kan je volstaan met een hanteerbare handlier: voor de extreme vastzit situaties heb je met een dubbele lijn genoeg trekkracht en in alle andere gevallen kan je je met een enkele lijn al redden. Je bent bovendien niet gebonden aan je accu-capaciteit etc. en je hebt geen kilo's hardware op je voorbumper (je kan 'm zelfs thuislaten als je lleen maar naar je schoonmoeder gaat).
Er zijn ook enkele nadelen: 1º geen stoere looks, 2º een handlier neemt plek in en 3º het kost even wat werk (en, gek-genoeg, een handlier is verre van gratis).
Groeten MarcS
Met een handlier kan je in alle richtingen trekken (en ook anderen helpen), en met een klapblok+verlengkabel kan je volstaan met een hanteerbare handlier: voor de extreme vastzit situaties heb je met een dubbele lijn genoeg trekkracht en in alle andere gevallen kan je je met een enkele lijn al redden. Je bent bovendien niet gebonden aan je accu-capaciteit etc. en je hebt geen kilo's hardware op je voorbumper (je kan 'm zelfs thuislaten als je lleen maar naar je schoonmoeder gaat).
Er zijn ook enkele nadelen: 1º geen stoere looks, 2º een handlier neemt plek in en 3º het kost even wat werk (en, gek-genoeg, een handlier is verre van gratis).
Groeten MarcS
Superwinch op de PTO is ook nog wel een leuke optie om te noemen, of een MileMarker hydraulische.
Volgens mij zit er op het Belgische forum iemand die mechanische lier op de PTO van z'n Puma heeft.
- RobStewart
Edward schreef:Dat Land Rover een Warn adviseert zegt niks over de kwaliteit. Waarschijnlijk adviseren ze een lier die qua kwaliteit overeenkomt met de Defender. Dan weet je het wel.....
en bedankt Edward ook
So the fact that it would be covered by the 3 year, 100.000km factory warranty says nothing, I think I'll give up and go and work for Kia
Oh and my own preference based on experience, Electric: Husky modified slightly by Dave Bowyer and Hand: Brano supplied by Dave Bowyer both served us well for many many years.
Rob
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Landmarcs
RobStewart schreef:I think I'll give up and go and work for Kia![]()
Ik zal maar niet verklappen onder wat voor automerk Rob S. vorige week aan te treffen was. (Nee 't was geen Kia.)
MarcS
- RobStewart
Landmarcs schreef:Ik zal maar niet verklappen onder wat voor automerk Rob S. vorige week aan te treffen was. (Nee 't was geen Kia.)MarcS
Et tu, Marcus ?
Rob
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery