Nieuwe Defender 110 Tectyleren ?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
JanTD5

Re: Nieuwe Defender 110 Tectyleren ?

Berichtdoor JanTD5 » 20 Mei 2013, 19:59

ErikLR schreef:Nu lees ik dat een Caprotech behandeling ook goed is.
Bij een Dinitrol behandeling blijft de auto druppelen en stinken gedurende een hele lange periode (lees jaren)

Klopt dat ?

Valt reuze mee dat druppelen en stinken, dit is na banden een van de meest bediscuseerde onderwerpen op fora. Je kunt naast dinitrol ook nog andere doen. Zoals je schreef, caprotech, tectil, rx5 met rx7, mike sanders vet tot aan het chassis galvaniseren, maar dat lijkt met een nieuwe auto iets te gek, en ik ben vast nog een paar vergeten. Ik ben voor dinitrol gegaan mede omdat heel veel mensen met klasiekers, waaronder dure, daar voor gaan. Ook schijnen de scandinaviers het goed te vinden, en correct if I'm wrong, is ook een product uit scandinavie.

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Mei 2013, 20:15

zolang je zelf niet aan je auto hoeft te werken prima spul..... anders moet je rekenen op nogal wat kleef en smeer troep aan je armen bij werkzaamheden onder de auto......

Ik weet niet of je ook nog terreinrijden in de planning hebt voor je defender, (gezien je liervraag lijkt me van wel) maar al die behandelingen zorgen ook voor een moeilijk schoon te maken laag die nooit echt mooi zal zijn...

De buitenkant van het chassis kun je m.i. het best netjes in een chassislak zetten, en de binnenzijde met een produkt als bijvoorbeeld Navy Rusan in spuiten... en dan de binnenkant elk jaar effe doorspoelen en nabehandelen en de buitenzijde regelmatig checken en eventueel bijwerken....
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Mei 2013, 20:18

Aangezien bij mijn chassis lak of wat dan ook niet eens blijft zitten met het over boomstronken, keien en dergelijke schuren zou ik dan maar meteen investeren in een Dinitrol spuit zodat je ieder keer na het off roaden de kokerbalken en outtriggers kunt bij spuiten. :D :D

Dinitrol is leuk voor een openbare weg auto, maar bij serieus off roaden vind ik het waardeloos.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 20 Mei 2013, 20:28

Het is makkelijk met de tuin slang schoon te spuiten. En ja het schuurt er van af als je op de grond zit met je balken, maar dat gebeurt ook met verf oid. Maar niet na één keer off-road rijden. En je gaat eens in de twee jaar terug voor een bijwerkbeurt. Dus ja ook dat kost weer wat. Werk niets bij maar ga gewoon eens de twee jaar terug en kan er dan weer tegen aan. En als je er aan sleuteld worden je handen wat vettig vies maar valt wel mee. Alleen als je gelijk na de behandeling aan de gang gaat is het vies.

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Mei 2013, 21:31

Dinitrol is toch die kleverige, bruinig met groen gele gloed laag plakzooi ???
gone

Terug naar “Techniek”