Stuur

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re: Stuur

Berichtdoor JoostKenya » 21 Mei 2013, 12:49

Dixo schreef:Kun je beter een vijfde cilinder in die ruimte proppen ;)


Nog steeds onbegrijpelijk dat Landrover die optie niet aanbiedt.
Zelf had ik misschien wel zo 5000 euro extra betaald voor één of liefst twee cilinders meer.
Terwijl het blok gewoon bestaat.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Stuur

Berichtdoor Edward » 21 Mei 2013, 13:02

JoostKenya schreef:
Dixo schreef:Kun je beter een vijfde cilinder in die ruimte proppen ;)


Nog steeds onbegrijpelijk dat Landrover die optie niet aanbiedt.
Zelf had ik misschien wel zo 5000 euro extra betaald voor één of liefst twee cilinders meer.
Terwijl het blok gewoon bestaat.



Waarom niet? Omdat ze nu al amper van die dingen verkopen en het zeker niet uit kan om er nog een niet verkopend model naast te zetten.

Al had ik ook liever gezien dat ze de 5 cilinder gemonteerd hadden ipv de 4 cilinder. Liefst met een fatsoenlijke bak erachter die het vermogen dan ook aan kan.

Aan de andere kant: met de kwaliteit van het onderstel en de remmen is 120 pk eigenlijk al teveel!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re: Stuur

Berichtdoor Dixo » 21 Mei 2013, 13:54

De vijfcilinder van Ford schijnt een betere/minderberoerde bak te hebben. In de conversie van Puma 4cilinder naar Puma 5cilinder zetten ze die bak ook over meen ik. Of die bak van de vijfcilinder dan ook achter een viercilinder past weet ik niet, maar misschien een leuk alternatief om uit te zoeken?

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Stuur

Berichtdoor Edward » 21 Mei 2013, 14:19

Voor mij is de combinatie van de 4 cilinder met de huidige bak prima. Ik kan er best mee uit de voeten. Schijnt alleen dat als je voorbij de 150 pk tuned de bak kapot gaat op de 5e en 6e versnelling.

Waarschijnlijk gaat de 13o een upgrade krijgen naar 150 pk en dan vind ik het wel best. Dan komt en 80Nm koppel bij en daar gaat het mij om. ;)

Als ik hard wil rijden pak ik wel een motor. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten