Gebruik nato aanhanger socket

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
piet_g

Re: Gebruik nato aanhanger socket

Berichtdoor piet_g » 22 Mei 2013, 08:26

wouter, dan hebben ze dat alleen maar aangepast in de kabelboom van de natostekker en niet in de gehele auto (wat overigens ook niet logies zou zijn omdat die gewoon gescheiden knipperlichten en remlichten heeft).

Ik zou verwachten dat er achter je dashboard geknutseld is met aansluitingen en niet zo zeer in je zekeringen kast. waarschijnlijk twee draden die met elkaar verbonden zijn ergens..

dat van de verschillende nato aansluitingen sta ik niet van te kijken, ik weet in ieder geval dat die van ons volgens tekening is aangesloten :P. Dat hebben we laatst gemeten.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

piet_g

Berichtdoor piet_g » 22 Mei 2013, 08:35

Ik heb net nog even in de euchelon 2 0.75ton zitten kijken naar het elektriesch schema. daar staat de nato aansluiting wel op, maar de pagina waar de laatste aansluitdetails staan voor de nato stekker is nu net het slechts leesbaar..
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

piet_g

Berichtdoor piet_g » 29 Mei 2013, 09:39

wouter, had je dit probleem nog opgelost gekregen? ik was voor iets anders nog even in de euchelon aan het bladeren en in sectie 2.6.6 staat beschreven dat de kabelboom van de nato stekker door verbonden zit achter 'het achterlamppaneel aan de binnenzijde van het voertuig'
natoaansluiting.PNG
------

kroesen

Berichtdoor kroesen » 30 Mei 2013, 07:18

Piet, ik ben er de laatste dagen niet meer aan toe gekomen. Ik heb ook nog niet achter het dashbaord gekeken. Ik zal eerst eens kijken achter het achterlicht. Bedankt voor de tips! Ik zal laten weten hoe het uitpakt.

javar52

Berichtdoor javar52 » 30 Mei 2013, 08:21

Als dit een NL 109 is zit er een mogelijkheid in tussen "nieuwe" en "oude" aanhangers door op 1 aansluiting 24 volt te zetten waardoor de zaak omschakelt van Amerikaans naar Europees.
Ik moet even kijken waar dat zit en kan daar nu niet bij maar misschien dat dit je alvast op weg helpt.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 30 Mei 2013, 08:35

Daar ben ik ook wel heel erg naar geïnteresseerd omdat die van ons een NL 109 is.
------

javar52

Berichtdoor javar52 » 30 Mei 2013, 09:13

Als het een NL 109 is: M aan aarde hangen. Schakelt het achter je dashboard om van Amerikaans naar Europees.

Jan

Aanvulling:
Vlgs de doc's worden de kabels gesplitst achter het mudboard aan de linkerzijde. Bij mijn LW heb ik dat eraf gehad om een nieuwe kabel te trekken naar een "normale" 13 polige aansluiting en daar zit waarschijnlijk wel wat ruimte op de kabel.
Bijlagen
Laro trailer.JPG
Schakelschema NL LW 88
Laatst gewijzigd door javar52 op 30 Mei 2013, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

javar52

Berichtdoor javar52 » 30 Mei 2013, 18:50

Als "jonkie" op dit forum mag ik nog geen pb's sturen :mrgreen: :lol: Dus Piet: dan maar even op deze manier
En ook voor diegenen die meer info over o.a het elektra zoeken daar er onduidelijke schema's in omloop zijn:
http://www.gerbers.biz/index.php/land-rover/documentatie
Ik ben hem zeer erkentelijk om ze beschikbaar te maken.
Jan

kroesen

Berichtdoor kroesen » 30 Mei 2013, 23:32

Het is een NL 109. Ik zal de M eens aan de aarde hangen. Bedankt!

piet_g

Berichtdoor piet_g » 31 Mei 2013, 08:07

javar52 schreef:Als "jonkie" op dit forum mag ik nog geen pb's sturen :mrgreen: :lol: Dus Piet: dan maar even op deze manier
En ook voor diegenen die meer info over o.a het elektra zoeken daar er onduidelijke schema's in omloop zijn:
http://www.gerbers.biz/index.php/land-rover/documentatie
Ik ben hem zeer erkentelijk om ze beschikbaar te maken.
Jan

Haha.. das waar idd..
Dank voor de link. Ben ook daar eens door de informatie aan het spitten om te kijken wat ik er allemaal tussen vind. Maar dat is weer een hele interessante bron.
Thanks
------

Terug naar “Techniek”