Ik heb vandaag een compressie test gedaan op de motor.
Op het linker kaartje een droge test en rechts na wat olie op de cilinder te hebben laten lopen.
Hoe herken ik mijn cilinderkop? (7.0:1 of 8.0:1) De cilinderklop en het onderblok hebben een afwijkende kleur
2.25 benzine vragen
Re: 2.25 benzine vragen
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
Re: 2.25 benzine vragen
SanderTD4 schreef:Hoe herken ik mijn cilinderkop? (7.0:1 of 8.0:1) De cilinderklop en het onderblok hebben een afwijkende kleur
De compressie verhouding staat boven op de kop ingeslagen. Aan de spruitstukkant bij de middelste kopbout en soms half er onder.


Je compressiedruk is wel behoorlijk aan de lage kant. Een nieuw blok heeft 11,2 bar. Een gezond gebruikt blok moet toch nog wel boven de 9 bar zitten maar 10 is mooier. Ze zijn wel alle vier redelijk gelijk.
Groet,
Eric.
Re: 2.25 benzine vragen
Dit zijn de nummers die links van het midden staan.
Een omgekeerde B geheel links en daarnaast M023296
Een omgekeerde B geheel links en daarnaast M023296
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
Re: 2.25 benzine vragen
In het midden en rechts daarvan staan ook wat nummers.
Bij de middelste bout staat 52S rechts 564166
Er zit bij de middelste bout geen verhoging met een ingeslagen nummer en er staat ook niks onder de bout.
Bij de middelste bout staat 52S rechts 564166
Er zit bij de middelste bout geen verhoging met een ingeslagen nummer en er staat ook niks onder de bout.
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
Re: 2.25 benzine vragen
Haal het kleppendeksel er eens af en kijk dan aan die kant van de middelste kopbout.
De halve 8 die je ziet op mijn tweede foto zit onder het kleppendeksel.
Het is een ingeslagen cijfer geen ingegoten.
Groet,
Eric.
De halve 8 die je ziet op mijn tweede foto zit onder het kleppendeksel.
Het is een ingeslagen cijfer geen ingegoten.
Groet,
Eric.
Re: 2.25 benzine vragen
Nog wat info. Ik wist dat ik het ergens had maar moest ff zoeken.
http://www.expeditionlandrover.info/lan ... Q_head.htm
Ik denk dat jij dus een 7:1 kop hebt.
Groet,
Eric.
http://www.expeditionlandrover.info/lan ... Q_head.htm
Ik denk dat jij dus een 7:1 kop hebt.
Groet,
Eric.
Re: 2.25 benzine vragen
Wat voor cilinderkop er ook op mag zitten de motor loopt als een zonnetje en gaan we een duurdere geven met het paasweekend.
Eerst de bougies gemonteerd die bij een cilinderkop 7.0:1 horen, maar deze blijven krijtwit en geven problemen bij plotseling gas los als de motor op bedrijfstemperatuur is.
Met de bougies voor een 8.0:1 kop totaal geen problemen.
Ontsteking met de lamp afgesteld en daarna op gehoor en gevoel nagesteld. CO laten afstellen en ben nu tevreden met het eindresultaat.
Ik hoor alleen nog een lichte ratel die ik bij de vorige motor ook hoorde als ik het aanwezige koppel gebruik in alle versnellingen. Het zou toeval zijn als dit bij beide motoren het geval is en verdenk de versnellingsbak van bijgeluiden. Bij een constante snelheid is het weg.
Herkent iemand dit?
Eerst de bougies gemonteerd die bij een cilinderkop 7.0:1 horen, maar deze blijven krijtwit en geven problemen bij plotseling gas los als de motor op bedrijfstemperatuur is.
Met de bougies voor een 8.0:1 kop totaal geen problemen.
Ontsteking met de lamp afgesteld en daarna op gehoor en gevoel nagesteld. CO laten afstellen en ben nu tevreden met het eindresultaat.
Ik hoor alleen nog een lichte ratel die ik bij de vorige motor ook hoorde als ik het aanwezige koppel gebruik in alle versnellingen. Het zou toeval zijn als dit bij beide motoren het geval is en verdenk de versnellingsbak van bijgeluiden. Bij een constante snelheid is het weg.
Herkent iemand dit?
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten