2.25 benzine vragen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: 2.25 benzine vragen

Berichtdoor RobStewart » 08 Aug 2013, 23:00

maXcomX schreef:Ik denk dat de meeste mensen hun auto laten maken bij een garagebedrijf.
En die gaan niet wachten totdat de kop terug is, maar ruilen hem om bij het revisiebedrijf.


...maybe I am missing something here ? but you are telling me that as a garage we can do the detailed diagnosis, remove the head, replace the head with a new one (that we just happen to have lying around), send the old one back and this is more economical than having the 'old' head revised locally and returned well within 24hrs at a fraction of the cost ... and before you ask we are not talking about a "Micky Mouse" garage here, we have very very exacting standards of quality and customer service backed by a 12 month Factory Warranty.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: 2.25 benzine vragen

Berichtdoor Roger B. » 08 Aug 2013, 23:08

Bij de garage waar ik gewerkt heb (nouja aanwezig was) werden ook nooit ruilkoppen gebruikt (tenzij het defect aan de kop dat noodzakelijk maakte) daar gingen de koppen ook naar een revisiebedrijf een dorp verderop en dan was ie de volgende dag of uiterlijk de dag daarna terug.... en zo lang stond die auto dan stil..so be it
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: 2.25 benzine vragen

Berichtdoor Edward » 08 Aug 2013, 23:17

Ik heb geen idee wat jullie beeld is van een gemiddeld revisie bedrijf, maar ik heb er nog nooit 1 gezien die de schappen vol had liggen met ruilkoppen. Hoeveel koppen denk je dat zo'n bedrijf moet hebben liggen om van alle modellen Land Rover met diverse motoriseringen een kop te hebben liggen? Dat zal me een best magazijn zijn! En er zijn nog meer merken auto's dan alleen Land Rover.........

Wat een onzin! Revisiebedrijven houden nauwelijks of geen voorraad, daar gaat veel te veel geld in zitten. En een heel revisiebedrijf runnen op alleen LaRo's? ZO onbetrouwbaar zijn ze niet hoor...... :shock:

Onzinnige discussie weer dit. :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

maXcomX
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 Aug 2013, 22:27

Re: 2.25 benzine vragen

Berichtdoor maXcomX » 08 Aug 2013, 23:33

In de tijd dat ik begon (jaren 70) was dat heel normaal. Garagebedrijven wilden zo min mogelijk auto's op hun terrein of brug die stonden te wachten op onderdelen. Sinds eind jaren tachtig is men aan jit gaan doen, zo min mogelijk onderdelen op voorraad. Daar kwam bij dat speciale gereedschappen merkgebonden waren en dus alleen gecertificeerde bedrijven daarover konden beschikken. Dus zag je revisiebedrijven die ook merkgebonden waren en dus wel de nodige onderdelen klaar op de plank hadden liggen. Zo simpel was het :D

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: 2.25 benzine vragen

Berichtdoor Roger B. » 08 Aug 2013, 23:47

nou, ik kan dan alleen over eind jaren 90 oordelen..... wij brachten de kop naar een revisiebedrijf, samen met de nieuwe onderdelen. Daar zette je de kop naast opel, mercedes,vw en noem maar wat merken neer,want het revisiebedrijf was niet merkgebonden ofzo, en had, zoals Ed al aangaf echt geen magazijn vol ruilkoppen.

Dan ging daar een mannetje de kop strippen, werd ie verder behandeld (afpersen, reinigen, klepgeleiders en zittingen enz onder handen nemen) en als ie klaar was haalde je hem weer op...
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: 2.25 benzine vragen

Berichtdoor Edward » 08 Aug 2013, 23:49

Euh, we zitten in 2013....... 1980 is 23 jaar geleden. Hoeveel 2.25 koppen denk jij op jaarbasis te verkopen en hoe interessant is het voor een universeel bedrijf om zo'n kop in het schap te hebben liggen??

Mark Jansen zal er vast wel een paar hebben liggen en Vis en noem de LaRo specialisten maar op, maar een revisiebedrijf?? Echt niet. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

maXcomX
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 Aug 2013, 22:27

Re: 2.25 benzine vragen

Berichtdoor maXcomX » 09 Aug 2013, 00:00

Defensie werkt nog op de oude manier met sub-contractors, die moeten de onderdelen op de plank houden. En het zou me niet verbazen dat merkgebonden dealers dat ook nog steeds zo doen, zeker als het om garantie gaat. Overigens werden alle laro's bij defensie in eigen huis gereviseerd en soms uitbesteed net zoals de nekaf motoren. Het onderscheid was de kleur van de motor.

maXcomX
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 Aug 2013, 22:27

Re: 2.25 benzine vragen

Berichtdoor maXcomX » 09 Aug 2013, 00:10

Edward, de 2.25 wordt allang niet meer gemaakt. In de tijd dat dat nog wel het geval was, en daar ging het over, werd er simpel gezegd zo mee omgegaan. Dat nu elk revisiebedrijf zich kan permiteren om alle merken te doen, zegt dus niets over de eisen die toen gesteld werden aan revisiebedrijven. De 2.25 is heel lang in productie geweest, en zelfs in die periode was een revisie eerder regelmaat dan uitzondering. En zo wie zo had land rover niet veel modellen zoals nu.

Groetjes, Tony.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: 2.25 benzine vragen

Berichtdoor Edward » 09 Aug 2013, 10:13

Volgens mij hebben we het over hoe het NU gaat en niet over hoe het dertig jaar geleden ging. Dat is totaal niet relevant. :shock: :shock: Vergelijken met het leger is ook al grote onzin, want die kopen meer onderdelen dan voertuigen..... :roll: :roll:

En voor de gewone boer: in 1985 heb ik mijn eerste kop van pa z'n Fendt trekker afgetrokken en weggebracht naar een revisiebedrijf en die had er ook geen liggen ondanks dat ie gespecialiseerd was in MWM blokken........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

maXcomX
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 Aug 2013, 22:27

Re: 2.25 benzine vragen

Berichtdoor maXcomX » 09 Aug 2013, 11:45

Schijnbaar is het moeilijk om bij een onderwerp te blijven :(
Het gaat hier om een LW van minstens 30 jaar oud en de risico's dat daar al eens een kopwissel heeft plaatsgevonden.
En bij mijn weten zijn alle LW's ex leger.
Wat mij betreft is nu wel welletjes met deze redelijk zinloze discussie.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten