Hallo,
als alternatief voor het inbouwen van een V8 kwam ik de onderstaande site tegen:
http://www.automotivecomp.com/landrover_perf.html
Mooi verhaal en tot 43 BHP extra vermogen mogelijk uit de 2.25 benzine door het vervangen van de nokkenas, cilinderkop, carb en uitlaat..
Iemand ervaring hiermee ?
Hiddo.
Performance tuning Series 2a benzine motor (2.25)?
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Performance tuning Series 2a benzine motor (2.25)?
Kost vast meer dan een v8 blok, en standaard is ie al nie veul zuiniger dan een v8....dan toch liever ook v8 sound
gone
Re: Performance tuning Series 2a benzine motor (2.25)?
Roger B. schreef:Kost vast meer dan een v8 blok, en standaard is ie al nie veul zuiniger dan een v8....dan toch liever ook v8 sound
Als ik de verhalen moet geloven, kost een V8 binnenkort ook veel door de MRB wijzigingen.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Performance tuning Series 2a benzine motor (2.25)?
en dacht je een 2,25 niet?? en die moet dan nog verbouwd worden met tuningsdelen
gone
Re: Performance tuning Series 2a benzine motor (2.25)?
Roger B. schreef:en dacht je een 2,25 niet?? en die moet dan nog verbouwd worden met tuningsdelen
Ik denk dat voor veel mensen de voorkeur bij een V8 zal liggen. Dus die zou dan duurder worden als een 2,25.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Performance tuning Series 2a benzine motor (2.25)?
ik denk dat veel mensen niet verwachten dat een 2,25 ook zo zuipt..........en dus een 2,25 wellicht wel voorkeur geniet vanwege het bekende hoge verbruik van de V8
gone
Re: Performance tuning Series 2a benzine motor (2.25)?
Meeste mensen rijden niet enorm veel km, dus zullen ze minder naar zuipen kijken denk ik. Bovendien heb je ze nu gelijk op het zuip gedrag van de 2,25 gewezen waardoor een V8 nog aantrekkelijker word.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Re: Performance tuning Series 2a benzine motor (2.25)?
Qua kosten zal een v8 (gebruikt) wel voordeliger zijn dan het tunen van mn 2.25.. Kan ik ook meteen een 5-bak eraan schroeven!
Iemand nog interesse in een 2.25 benzine motor??
Hiddo
Iemand nog interesse in een 2.25 benzine motor??
Hiddo
Re: Performance tuning Series 2a benzine motor (2.25)?
Hiddo schreef:Qua kosten zal een v8 (gebruikt) wel voordeliger zijn dan het tunen van mn 2.25.. Kan ik ook meteen een 5-bak eraan schroeven!
Iemand nog interesse in een 2.25 benzine motor??![]()
Hiddo
Ik zou nu een V8 kopen, maar nog wachten met de verkoop van de 2.25. Die gaat nog wel stijgen in prijs. (V8 nog meer denk ik, vandaar die nu wel kopen)
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten