wie kan mij helpen aan een koppakking van 1,6 of 1,7 mm voor een defender 200 tdi,
we hebben de kop late vlakken en de koppakking is nu te dun doordat er teveel af is!!!. de oude maat was 1,6 mm de garage houder zij 1,5 mm ging nu krijgen we hem niet rond gedraaid! wie kan mij helpen aan de zelfde maat en of een dikkere. wij hebben ons opgegeven voor het jublieum weekend en nu dreigt het in het 100 te vallen!!!
we kan mij helpen waar ik deze kan gaan halen of heeft hem liggen!!!!!
ik zit echt met mijn handen in het haar!!!!
gr dennis
help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Dennis Crusio
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
- Locatie: Roosendaal
-
Dennis Crusio
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
- Locatie: Roosendaal
Re: help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
desnoods een volledig nieuwe kop of een gereviceerde!!!
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Did I miss something ? How much comes off the head has nothing whatsoever to do with the thickness of the koppakking. The thickness of the koppakking is determined by how far the piston protrudes above the cylinder block.
We covered this in a previous thread on the Forum a few weeks back too.
Rob
We covered this in a previous thread on the Forum a few weeks back too.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Dennis Crusio
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
- Locatie: Roosendaal
Re: help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
the pistons are de kleppen? of de zuigers?
er zat eerst een 1,6 mm tussen en nu een 1,5 mm maar we krijgen de zuigers met de kop erop niet helemaal meer rond gedraaid! kan het zijn dat de koppakking dan toch te dun is?
er zat eerst een 1,6 mm tussen en nu een 1,5 mm maar we krijgen de zuigers met de kop erop niet helemaal meer rond gedraaid! kan het zijn dat de koppakking dan toch te dun is?
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dennis Crusio schreef:the pistons are de kleppen? of de zuigers?
er zat eerst een 1,6 mm tussen en nu een 1,5 mm maar we krijgen de zuigers met de kop erop niet helemaal meer rond gedraaid! kan het zijn dat de koppakking dan toch te dun is?
The Zuigers and it is how far they come up from the engine block. The material that has come off, has come off the head not the cylinder block so the thickness of the head is totally irrelevant. If you had a 1,6mm pakking before you still need a 1,6mm pakking, please forget about the head and what thickness it is. If you look at the pdf you'll see the pictures of what I mean.
If it's is easier here is an analogy:
Your mother-in-law has 38" DD breasts, you kill her and decide to bury her in the garden. The breasts protrude above the ground so you have to use 300cube of sand to cover them. You then place 10mm pine decking over the top of this. Later you decide on oak decking which is 5mm thick. The choice of decking makes no difference to the size of your mother-in-laws breasts, they are still 38" DD.
Rob
Laatst gewijzigd door RobStewart op 07 Mei 2013, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dennis....
Pistons = Zuigers
Je zegt dat je nu de motor helemal niet meer gedraaid krijgt? Als er geen mm beweging meer in zit is er echt iets anders aan de hand want zelfs als de zuigers tegen de kop aan zouden komen zou er altijd sprake moeten zijn van bijna een kwart slag ruimte
Wellicht dat je door de compressie niet meer kan tornen? Zijn verstuivers en gloeispiralen eruit?
Luke
Pistons = Zuigers
Je zegt dat je nu de motor helemal niet meer gedraaid krijgt? Als er geen mm beweging meer in zit is er echt iets anders aan de hand want zelfs als de zuigers tegen de kop aan zouden komen zou er altijd sprake moeten zijn van bijna een kwart slag ruimte
Wellicht dat je door de compressie niet meer kan tornen? Zijn verstuivers en gloeispiralen eruit?
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Dennis Crusio
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
- Locatie: Roosendaal
Re: help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nee de gloei spiralen zitten er weer in. we hebben inderdaad een kwartslag ruimte. wel stond de tuimelaar nog in de oude stand en we kijken nu of we nog stel mogelijk heden hebben! ik houd mijn hart vast!
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hang on a minute, I just re-read your initial post
You have replaced the original 1,6mm pakking (no hole) with a 1,5mm (3 hole) one ? If this is true then the piston is indeed hitting the top of the head by 0,1mm which still has nothing to do with the amount of material taken off the head and everything to do with the fact your pistons come out of the block by 1,6mm.
Rob
You have replaced the original 1,6mm pakking (no hole) with a 1,5mm (3 hole) one ? If this is true then the piston is indeed hitting the top of the head by 0,1mm which still has nothing to do with the amount of material taken off the head and everything to do with the fact your pistons come out of the block by 1,6mm.
Rob
Laatst gewijzigd door RobStewart op 07 Mei 2013, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Dennis Crusio
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
- Locatie: Roosendaal
Re: help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
rob dank je voor je uitleg, daar kan ik weer even om lachen hhahahah ik heb geen top band met mijn schoon moeder en ben erg visueel ingesteld hahahahahaha die uitleg was duidelijk. ik hoop dat we toch nog weg kunnen. het is onze eerste vakantie zins 6 jaar hahahahaha dus de spanning is hoog!!!
-
Dennis Crusio
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
- Locatie: Roosendaal
Re: help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
inmiddels draait hij wel helemaal rond! als het raakt is dit niet mogelijk? mag ik dat aannemen. de kleppen stonden nog wel in de stand van voor de vlakking! en stonden erg strak volgens de monteur. ik heb er de ballen verstand van!! hoe kan ik zien dat hij raakt??
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten