Rob
kleur koel vloeistof 200tdi?
- RobStewart
Re: kleur koel vloeistof 200tdi?
I do like your line of thinking but 4,5lt Absinth and 4,5lt of H2O would be better
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- Thomas Td5
Dennis Crusio schreef:oke rob ik moet er dus 9 liter absint in mikken hahahahahaha
Tja... Ik hoop dan nog ergens dat auto, anders heb je deze nodig.

hmm.. shit.. bedenk me net dat ik die rose er in heb zitten in ons blok.. misschien toch maar eens snel spoelen dan.. of maakt dat met een oude 2.5NA niet veel uit?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Dennis Crusio
hoi piet, die is slecht voor je water kanalen ben ik achter moeten komen en daarmee ook voor je koppakking. wel voor de 200 tdi, ik weet niet of het bij de 2,5na anders ligt?
-
Landmarcs
RobStewart schreef:Roger B. schreef:nu heb ik altijd begrepen dat de kleur deels toch echt wel zegt wat voor vloeistof het is...
Red: French or Italian, Full bodied, Fruity, Good with meat
Pink: Italian, Light, Perfumed, Good with Pasta
White: French, can be either light (Chablis) or full bodied (Chardonnay), good with white meat or fish.
Blue: Bols, good with 60ml light Rum, 60ml Coconut cream, 8ml Lemon juice, 90ml Pineapple juice.
Green: Absinthe, good for oblivion.
Rob
I agree ...
Maar het is net als met de kleurenwaaier hierboven.
Het klopt dat Chardonnay (net als Viognier) in het algemeen "voller" is, maar je hebt ook Sauvignon's die qua volheid kunnen weldijveren met een magere Chardonnay, en dan is er nog Pinot-Gris/Tokay, Pinot-Blanc, Muscat, en als voorbeeld van de zeldzamer druiven de Chasselas (met een Elzasser Chsselas "vieilles vignes" mag je míjn koelsysteem best upgraden).
Voor de roden geldt hetzelfde. Om even een extreem voorbeeld te nemen: Pinot-Noir kan zo zwaar zijn als een zware cigaar, maar Pinot-Noir kan ook heerlijk licht zijn, soms zelfs zo licht dat je niet zeker weet of het geen Rosé is (een licht rode smaakt toch anders als een traditionele Rosé). En een echte Pinot-Noir Rosé is ook niet mis, en echt niet alleen geschikt voor bij een Italiaanse maaltijd.
Groeten MarcS
haha.. ik zie dat iedereen een beetje in weekend stemming begint te komen
.
@roger: gelukkig heb ik bij het kopen advies gevraagd wat er in moest... bij een bedrijf dat veel aan zakelijke klanten verkoopt.. *zucht*.. straks maar even systeem leeg gooien dan en gaan spoelen. kan ik gelijk het thermostaat vervangen.
@roger: gelukkig heb ik bij het kopen advies gevraagd wat er in moest... bij een bedrijf dat veel aan zakelijke klanten verkoopt.. *zucht*.. straks maar even systeem leeg gooien dan en gaan spoelen. kan ik gelijk het thermostaat vervangen.
------
-
Landmarcs
Piet G,
Je kan ook kijken of je de technische specs van het rose spul kan achterhalen, wellicht zit er niks schadelijks in (soms echter zijn de fabrikanten nogal schemerig over wat ze in hun mix stoppen).
Het gaat bij de verschillende ethyleen-glycol-mengsels uiteindelijk alleen om de laatste kleine beetjes aan additieven (en verder om de onzuiverheden afkomstig van de industriële productie, en natuurlijk nog een beetje rose of andere kleur). Dat de moderne "rose" vloeistoffen alleen voor moderne motoren wordt voorgeschreven komt nl óók omdat toen de oude motoren nog modern waren die "rose" variant nog helemaal niet bestond.
Groeten MarcS
Je kan ook kijken of je de technische specs van het rose spul kan achterhalen, wellicht zit er niks schadelijks in (soms echter zijn de fabrikanten nogal schemerig over wat ze in hun mix stoppen).
Het gaat bij de verschillende ethyleen-glycol-mengsels uiteindelijk alleen om de laatste kleine beetjes aan additieven (en verder om de onzuiverheden afkomstig van de industriële productie, en natuurlijk nog een beetje rose of andere kleur). Dat de moderne "rose" vloeistoffen alleen voor moderne motoren wordt voorgeschreven komt nl óók omdat toen de oude motoren nog modern waren die "rose" variant nog helemaal niet bestond.
Groeten MarcS
Volgens mij stond er met grote letter G12 op die fles die ik heb
..
------
-
Roger B.
Nee marc. Dat komt omdat g12 en dergelijke schadelijk zijn voor mareialen die niet meer in moderne motoren zitten en de bescherming beter is voor modernere motoren
gone