Hoi allemaal,
ben alweer een stap verder met mijn "restauratie" laro 109.
Het schutbord zet weer in een nieuwe laag lak en wil nu de nieuwe rubbers van de ventilatiekleppen er in maken.
de oude (of wat er van over was) waren erin gelijmd, heeft iemand ervaring met het plaatsen van nieuwe?
ventilatieklep rubbers lijmen?
-
Roger B.
Re: ventilatieklep rubbers lijmen?
die nieuwe zijn toch van een soort van tochtband, dus met zelfklevende laag aan een kant? (bij Defenders tenminste, geen idee of een series andere heeft)
klep goed ontvetten, folie van de rubber af, heel secuur op de klep plakken en klaar
klep goed ontvetten, folie van de rubber af, heel secuur op de klep plakken en klaar
gone
Ik gebruik rubber van de rol zonder kleeflaag. Die lijm ik met speciale rubberlijm en als die weer eens op is met gewone ms polymeerkit. Gaat ook perfect. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
hallo Clarence,
Heb zelf zo'n rubber vastgezet met poly-max.
In het nieuwe rubber zit een groef, die had ik vol gespoten met die kit en vervolgens het rubber zorgvuldig op de juiste plek gedrukt en met de ventilatieklep druk op de verlijming gehouden. Een paar dagen later zat het rubber netjes vast op zijn plaats
Nog natte kit is met terpentine goed weg te krijgen van plaatsen waar je het niet wilt hebben. Droge kit is alleen mechanisch weg te krijgen.
groetjes, Fenna
In het nieuwe rubber zit een groef, die had ik vol gespoten met die kit en vervolgens het rubber zorgvuldig op de juiste plek gedrukt en met de ventilatieklep druk op de verlijming gehouden. Een paar dagen later zat het rubber netjes vast op zijn plaats
Nog natte kit is met terpentine goed weg te krijgen van plaatsen waar je het niet wilt hebben. Droge kit is alleen mechanisch weg te krijgen.
groetjes, Fenna

Ik heb nu bij mijn serie IIa zowel de originele serie rubbers op het schutbord als de defender plak schuimrubbers op de klepjes.
De klepjes zijn nog nooit zo tocht- en waterdicht geweest.
Groet,
Eric.
De klepjes zijn nog nooit zo tocht- en waterdicht geweest.
Groet,
Eric.
fenix2 schreef:hallo Clarence,
groetjes, Fenna
Fenna,
Heb inderdaad de rubbers met een groef.
bedankt voor de tip ga dit uitproberen.