Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Je kan 'm ook converteren naar een gewone aandrijfas, ben je gelijk die rubberen dingen kwijt.
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Ik was zeker van plan de onderdelen van Ron over te nemen. Heb hem vanmiddag een PM gestuurd.
Ik had het idee dat ik nog een onderdeeltje miste. Na nogmaals jouw uitgebreide reactie te lezen kwam ik terecht op de centreerpen....Sorry
Enne...Edward,
Ik heb 2 wphb voor een RCC: Haynes (1970-1992) en Autobooks (1970-1979).
Daar staat bij het hoofdstuk onderhoud volgens mij geen zaken over dit onderdeel.
Voor de rest probeer is zo goed als mogelijk de weergegeven onderhouds-intervallen te volgen, op de olie en koelvloeistoffen na.
Zoals eerder gemeld ben ik groen, leerende, en maak dankbaar gebruik van de 'denktank' alhier.
Daarnaast nog een dikke pluim voor Johnny (yep, de boom-knuffelaar), die vorige week een dag mee heeft geholpen met zoeken en daarbij meteen 2 voorwiel-lagers bijgesteld heeft.
Nu nog even een slagtrekker scoren...
Dank jullie wel!!
Ik had het idee dat ik nog een onderdeeltje miste. Na nogmaals jouw uitgebreide reactie te lezen kwam ik terecht op de centreerpen....Sorry
Enne...Edward,
Ik heb 2 wphb voor een RCC: Haynes (1970-1992) en Autobooks (1970-1979).
Daar staat bij het hoofdstuk onderhoud volgens mij geen zaken over dit onderdeel.
Voor de rest probeer is zo goed als mogelijk de weergegeven onderhouds-intervallen te volgen, op de olie en koelvloeistoffen na.
Zoals eerder gemeld ben ik groen, leerende, en maak dankbaar gebruik van de 'denktank' alhier.
Daarnaast nog een dikke pluim voor Johnny (yep, de boom-knuffelaar), die vorige week een dag mee heeft geholpen met zoeken en daarbij meteen 2 voorwiel-lagers bijgesteld heeft.
Nu nog even een slagtrekker scoren...
Dank jullie wel!!
Range Rover Classic, 2-deurs, 200TDI => ModderBumper
Honde CB 750 F4 => Plof
Honde CB 750 F4 => Plof
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
@ Dixo
er is helemaal niks mis met die rubberen dingen die gewoon hardyschijf heten.... als je goede kwaliteit gebruikt gaan ze 100+ duizend km mee en als je bij een beurt zit dat er scheurtjes beginnen te komen rond de bouten ben je ruim op tijd met vervangen.....waarom dan in hemelsnaam een niewue aandrijfas en differentieelflens plaatsen om een ouderwetse cardan te plaatsen?
@tom
deze construcite zit normaal pas in de laatste jaren RRC (die met 300TDI motor, MJ 94-einde) op het achterdiff, daarvoor had de RRC gewoon een kruiskoppeling zoals dixo beschreef.
Tja...ik durf Haynes echt geen werkplaatshandboek te noemen.... da's een leken-hobbyisten handleiding die heel snel roept dat je beter naar de dealer kunt gaan....
Het wpl handboek is gewoon wat de dealer ook in de kast of digitaal heeft....
er is helemaal niks mis met die rubberen dingen die gewoon hardyschijf heten.... als je goede kwaliteit gebruikt gaan ze 100+ duizend km mee en als je bij een beurt zit dat er scheurtjes beginnen te komen rond de bouten ben je ruim op tijd met vervangen.....waarom dan in hemelsnaam een niewue aandrijfas en differentieelflens plaatsen om een ouderwetse cardan te plaatsen?
@tom
deze construcite zit normaal pas in de laatste jaren RRC (die met 300TDI motor, MJ 94-einde) op het achterdiff, daarvoor had de RRC gewoon een kruiskoppeling zoals dixo beschreef.
Tja...ik durf Haynes echt geen werkplaatshandboek te noemen.... da's een leken-hobbyisten handleiding die heel snel roept dat je beter naar de dealer kunt gaan....
Het wpl handboek is gewoon wat de dealer ook in de kast of digitaal heeft....
gone
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Roger B. schreef:waarom dan in hemelsnaam een niewue aandrijfas en differentieelflens plaatsen om een ouderwetse cardan te plaatsen?
Is bij een verhoogde auto wat fijner. En van de website van TopicStarter haal ik dat zijn auto reeds 2" verhoogd is.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
heb meerdere D2 en D1 met hardyschijven rondrijden in mijn kennissen kring die 2"hoger gelegd zijn, en ook die rijden er gerust 80-120 duizend kilometer mee voordat ie vervangen moet worden (en nog niet zo slecht is als deze)
een kruisje gaat ook eerder aan bij verhoging
een kruisje gaat ook eerder aan bij verhoging
gone
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Potdorie die is goed stuk, ik heb de mijne ook al 2x preventief vervangen maar die waren nooit zo rot. Bij mij gaat het systeem er misschien wel af omdat vanwege mijn verlengde wielbasis de hoek niet meer klopt en ik vrees dat ie dan snel stuk gaat...
Succes met fixen, nu lijkt het misschien een hele klus over een paar jaar lach je er om (zo ging het iig bij mij...)
Succes met fixen, nu lijkt het misschien een hele klus over een paar jaar lach je er om (zo ging het iig bij mij...)
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Lucas van Lierop schreef:Potdorie die is goed stuk, ik heb de mijne ook al 2x preventief vervangen maar die waren nooit zo rot. Bij mij gaat het systeem er misschien wel af omdat vanwege mijn verlengde wielbasis de hoek niet meer klopt en ik vrees dat ie dan snel stuk gaat...
Succes met fixen, nu lijkt het misschien een hele klus over een paar jaar lach je er om (zo ging het iig bij mij...)
Hoe langer de wielbasis hoe kleiner de hoek, dus dat zou minder belasting moeten zijn. De as wordt bij grotere lengte wel iets zwaarder, maar of dat het doet? Hangt ook erg van je rijstijl af. Ik deed er gemiddeld 30 à 40K mee vanwege onze aan/uit rijstijl.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Edward: liever zou ik 'm laten zitten hoor maar mijn redenering was/is als volgt: De hele constructie is ontworpen om vanaf de as omhoog te wijzen naar de tussenbak. Als die tussenbak nu ineens 60cm verder zit wring je toch die rubber naar beneden?
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
De diff hangt redelijk vlak, dus de hoek omhoog komt uit de Hardydisk. Hoe minder hoek hoe minder de Hardydisk vervormt. Lekker laten zitten. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re: Probleem gevonden!! Rubberen aandrijfding kapot
Mmm toch nog maar eens een keer meten dan, het zou wel een mooie bijkomstigheid zijn... Eerder kon ik het niet echt goed meten omdat er te weinig belasting was om van een nominale hoek te kunnen spreken.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten