In mijn ’88er met dual remsysteem gaat het rem waarschuwingslampje af en toe branden. Aan de remwerking merk ik verder niks. Waarvoor dient dit lampje?
Ik heb drie elektrische schakelaars in het remsysteem zitten.
Eentje voor de remlichten die laat ik even buiten beschouwing, eentje op de rembekrachtiger op de vacuümkamer en eentje op de vierweg remverdeler (?) die gemonteerd is tegen het chassis.
Als ik de laatste twee schakelaars een voor een kortsluit, dus de schakelaar overbrug gaat in geen van de gevallen het lampje aan. (met contact aan).
Als ik op het lampje druk gaat het wel aan.
Welke van de twee schakelaars ( of beide ?) bedient het lampje ?
Als alleen de vierweg remverdeler het lampje schakelt wat wordt dan door de schakelaar op de remservo geschakeld?
Waarschuwingslampje van het remsysteem.
- Hans Laro 88
Waarschuwingslampje van het remsysteem.
Groet,
Hans
Series 3 88 2 1/4 softtop 1975
Hans
Re: Waarschuwingslampje van het remsysteem.
zo'n lampje hebben wij ook. dat is een indicatie dat in een van de twee remsystemen (voor of achter) te weinig druk is.
bij ons is dat lampje ook lange tijd aan geweest, maar nadat we alles nog een keer goed ontlucht hebben is het weer goed. overigens konden we toen ook goed remmen omdat je toch behoorlijk wat remkracht nog ontwikkeld.
maar het lampje is in ieder geval niet voor niks zegmaar
. weet je zeker dat je geen lekages hebt in je remsysteem (op de koppelingen en de verschillende cylinders)? nadeel is dat hij alleen aangeeft dat er iets is en niet of dat nu voor of achter zit.
bij ons is dat lampje ook lange tijd aan geweest, maar nadat we alles nog een keer goed ontlucht hebben is het weer goed. overigens konden we toen ook goed remmen omdat je toch behoorlijk wat remkracht nog ontwikkeld.
maar het lampje is in ieder geval niet voor niks zegmaar
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
bij mijn series 3, 2,25 diesel brande dat lampje alleen bij laag stationair toerental. beetje gas erbij. lampje uit. had met de vacuum bekrachtiger te maken
Even voor de duidelijkheid. Ik had het over een lampje dat volgens mij alleen maar in defensie voertuigen zat. namelijk een waarschuringslamp voor het gescheiden remsysteem.. dat ding zit in het midden ergens (tenminste bij een series 3 109).
Dit ding geeft puur aan of je in beide stukken van je rem systeem even veel remdruk hebt, dus of in een van de twee circuits geen lucht zit. De vacuum zit zover ik weet niet op dit lampje.
Het voordeel van een gescheiden remsysteem is dat de helft (bijvoorbeeld voor) lek kan zijn en dat je nog steeds remkracht behoud (in dit geval achter).
Dit ding geeft puur aan of je in beide stukken van je rem systeem even veel remdruk hebt, dus of in een van de twee circuits geen lucht zit. De vacuum zit zover ik weet niet op dit lampje.
Het voordeel van een gescheiden remsysteem is dat de helft (bijvoorbeeld voor) lek kan zijn en dat je nog steeds remkracht behoud (in dit geval achter).
------
- Hans Laro 88
Het is idd dat lampje maar ik meen ook een relatie met het vacuüm gezien te hebben.ik denk een dubbel functie want ik heb geen apart lampje voor het vacuüm.
Groet,
Hans
Hans