Als MRBvrijstelling vervalt..neem ik een 130...

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger72

Als MRBvrijstelling vervalt..neem ik een 130...

Berichtdoor Roger72 » 26 Apr 2013, 13:08

ik heb het topic in de kroeg over MRB voorstellen in de politiek maar even opgesplitst, omdat het erg offtopic ging over de grijskenteken mogelijkheden voor een 130...
Ik ben moderator-af.

TomVooges

Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........

Berichtdoor TomVooges » 01 Mei 2013, 16:53

Ik begin het maar aan de positieve kant te bekijken. Als alles zo doorgaat zoals het er nu voor ligt, dan gaat de RRC achter slot en grendel totdat ie 40 is of we emigreren. En in de tussentijd gaat de Saab (9-3 diesel) eruit en komt er een 130 pickup (geen HCPU, al is die mooier, wel 2 belastingschalen hoger). Die is op grijs kenteken en de meerprijs MRB t.o.v. de Saab haal ik uit de garagehuur die straks niet meer nodig is voor de RRC. Wel een goedkope stalling voor de RRC vinden..

Ik krijg er bijna zin in!

iemand een architect nodig?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Mei 2013, 16:57

kun je die 130 op grijs rijden? dan is twee schalen toch niet zo veel? meen dat me een schaal destijds met de D1 15 gulden per kwartaal scheelde....oké dat is dan tegenwoordig vast ook 100 euro per jaar..... maar het is te overwegen als je de HCPU (terecht) mooier vindt.
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Mei 2013, 17:07

De HCPU kost mij 468 euri per jaar en de NL 130 zou dan 424 euri. :shock: :shock:

Doe mij dan maar een fatsoenlijke laadbak. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 01 Mei 2013, 17:09

Nee, grijs kenteken privé wordt het dan. Hoef je geen provinciale opcenten te betalen t.o.v. geel kenteken. Scheelt weer iets, twee schalen tikken dan ook aan.

Ik vind de pickup dus wat minder fraai, maar met zo'n fabuglas container gaat het wel en nog mooier zou zijn als je de bak als stationcar op zou kunnen bouwen, dus echt een verlengde 110 sw. Maar dan is het niet meer grijs kenteken (dubbele cabine met daarachter vaste laadruimte ipv bak is veel ingewikkelder om op grijs te krijgen). Of de pickup-bak verwisselen voor de HCPU-bak en hopen dat ie niet wordt gewogen bij een controle(?). Dat brede van de achterkant van een HCPU vind ik echt wel heel mooi.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Mei 2013, 17:29

waarom zou een 110 in 130" zegmaar niet op grijs kunnen ? en loont zich die opcenten om er erg veel zeik voor te zoeken?

als een 110 op grijs kan, zou een 130"met "volle body" dan niet op grijs kunnen? (met vast tussenschot achter tweede zitrij zodat het een DC wordt en laadruimte ramen blinderen)
hoef je geen verhoging in het dak te plaatsen omdat het een hoog schot is...
gone

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 01 Mei 2013, 17:46

Ik meen me te herinneren dat we deze discussie eerder hadden. Volgens mij had het met de lengtes te maken van de cabine en de laadruimte. Je ziet ze ook nooit, daar zal wel een reden voor zijn. Een 130 SW zou wel bruut zijn als het kon..

Trouwens, de opcenten maken wel degelijk verschil (50,-/maand), de twee schalen echter een stuk minder zie ik net..

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Mei 2013, 17:49

waarom je ze nooit ziet?? omdat het hier niet geleverd wordt?

zou je moeten meten in de pickup hoe ver de achterwand vanaf de onderrand van het stuur staat, en dat vergelijken met de regels van de belastingdienst.... de bak op zich is blijkbaar lang genoeg en ver genoeg naar voren om aan de 40% regel te voldoen en aan de lengte-eis.... volgens mij is de plaats van het schot dan het enige dat eventueel nog een probleem zou geven...

Een fabuglass mag dat?? bij een HCPU krijg je dan toch gez""k met de hoogte van het blok dat in de laadruimte moet passen? Als de fabuglass hardtop mag, dan zie ik Grijs-regeltechnisch geen verschil met vaste SW opbouw en schot op plek waar achterwand nu staat... maar ik zal wel een regeltje over het hoofd zien.

Provinciale opcenten 50euro/maand...das 600 per jaar..... das een akelige boel...... kan me voorstellen dat niemand een (HC)Pickup dan op geel wil......(want ja, wat is het verschil nu in praktijk....scheelt wel 600 euro per jaar) Hoeveel scheelt een HCPU dan tov de pickup??
gone

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 01 Mei 2013, 17:59

TomVooges schreef:Ik meen me te herinneren dat we deze discussie eerder hadden. Volgens mij had het met de lengtes te maken van de cabine en de laadruimte. Je ziet ze ook nooit, daar zal wel een reden voor zijn. Een 130 SW zou wel bruut zijn als het kon..

Trouwens, de opcenten maken wel degelijk verschil (50,-/maand), de twee schalen echter een stuk minder zie ik net..

Zoiets?

Afbeelding

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Mei 2013, 18:17

Nee, deze:
Bijlagen
AETV428513_2b.jpg
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”