dennis.......
en iedere gek met een grijs kenteken kent de wetgeving hieromtrent?
als een polyester bak, even hoog als het dak, op de laadbak zorgt dat je vanwege de hoogte niet voldoet aan de eisen voor grijs. . . waarom zou een polyester deksel op de bak dan wel mogen?
persoonlijk vind ik het al wazig dat een softtop die even hoog is als een polyester dak, wel mag...dat is net zo goed een overkapping denk ik dan.......
tegelijkertijd trek ik dan de conclusie dat zo'n deksel dan dus ook WEL mag, als er een bak aan vast zit die in de laadbak staat......
Als MRBvrijstelling vervalt..neem ik een 130...
Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........
Roger B. schreef:persoonlijk vind ik het al wazig dat een softtop die even hoog is als een polyester dak, wel mag...dat is net zo goed een overkapping denk ik dan.......
Heel strikt genomen is ook een huif op het randje. Echter; een huif is zonder gereedschap eenvoudig van de auto te halen en daarmee wordt dat wel toegestaan.
Kijk bij een RDW invoer echter niet gek op als de keurmeester je vraagt om de huif eraf te halen en op te bergen tot later. Al een paar keer meegemaakt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Dennis Crusio
Re: Als MRBvrijstelling vervalt..neem ik een 130...
Roger
ik ben zo,n gek! ik heb hem namelijk nodig voor mijn bedrijf!!! beetje kort door de bocht maar goed. niet iedereen heeft de behoefte om loonslaaf te zijn.
als je pick-up afdekt met een verwijderbare klep en of "rolluik" valt dit nog steeds onder het grijskenteken verhaal! meneer agent of de belastingdienst zal echt niet moeilijk doen als je je spulletjes graag wil afdekken.
maar goed dit verhaal wijkt voor mij af van de topic of het zoeken naar oplossingen voor onze gezamenlijke hobby.
ik ben zo,n gek! ik heb hem namelijk nodig voor mijn bedrijf!!! beetje kort door de bocht maar goed. niet iedereen heeft de behoefte om loonslaaf te zijn.
als je pick-up afdekt met een verwijderbare klep en of "rolluik" valt dit nog steeds onder het grijskenteken verhaal! meneer agent of de belastingdienst zal echt niet moeilijk doen als je je spulletjes graag wil afdekken.
maar goed dit verhaal wijkt voor mij af van de topic of het zoeken naar oplossingen voor onze gezamenlijke hobby.
Dennis Crusio schreef:Roger
Jij kunt echt niet lezen of wel???
Edward van Vugt
-
Roger B.
ben ook redelijk gek, en volgens mijn begrip van de regelteksten zou een adfekking in geen enkele vorm toegestaan zijn tenzij hoog genoeg of het een bak is die incl inhoud als lading gezien kan worden.
overigens zal het de douane de spreekwoordelijke reet roesten of jouw spulletjes nat worden of niet, als je auto niet aan de eisen voldoet loop je kans op naheffingen en boete
overigens zal het de douane de spreekwoordelijke reet roesten of jouw spulletjes nat worden of niet, als je auto niet aan de eisen voldoet loop je kans op naheffingen en boete
gone
-
Dennis Crusio
Laadbak of laadruimte
Bestelauto met dubbele
cabine en open laadbak.
Verhoudingen dubbele deel
cabine en laadbak
1/3: 2/3
Minimaal 150 cm lang en bovendien ten minste 2/3 van de lengte die de laadruimte zou hebben zonder de extra zitruimte. De oorspronkelijke laadruimte begint bij een fictief schot, dat is geplaatst op een afstand van 115 cm achter het achterste punt van het stuur.
Minimaal 40% van de lengte is vóór het hart van de achterste as geplaatst.
hier staat volgens mij niets over het wel of niet afdekken van je laadbak van je pick up! bron de belastingdienst.
Bestelauto met dubbele
cabine en open laadbak.
cabine en laadbak
Minimaal 150 cm lang en bovendien ten minste 2/3 van de lengte die de laadruimte zou hebben zonder de extra zitruimte. De oorspronkelijke laadruimte begint bij een fictief schot, dat is geplaatst op een afstand van 115 cm achter het achterste punt van het stuur.
hier staat volgens mij niets over het wel of niet afdekken van je laadbak van je pick up! bron de belastingdienst.
-
Roger B.
Dennis Crusio schreef:Laadbak of laadruimte
Bestelauto met dubbele
cabine en open laadbak.
cabine en laadbak
tja, volgens mij staat er toch duidelijk OPEN laadbak.... met een overkapping is die laadbak dus niet meer open
gone
heeft er iemand ook overwogen om gewoon direct contact op te nemen met de RDW en de belanstingdienst??? misschien haalt dat het 'Ik denk' gedeelte een beetje uit de discussie..
of ze het beter weten weet ik niet, maar zij zijn wel de gene die de beoordeling doen.. 
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Roger B.
RDW zegt niks wat die vinden, als die zeggen "ja hoor er mag een deksel op" en je krijgt bij controle door de douane te horen dat het niet mag, heb je geen poot om op te staan....
Verder mag iemand die een deksel op zijn laadbak wil zelf die moeite doen.... ik zou daar als het om mijn auto ging, wel even een brief (want dan krijg je ook schriftelijk antwoord (is bewijs) aan wagen, want naheffing en boete wil je niet
Verder mag iemand die een deksel op zijn laadbak wil zelf die moeite doen.... ik zou daar als het om mijn auto ging, wel even een brief (want dan krijg je ook schriftelijk antwoord (is bewijs) aan wagen, want naheffing en boete wil je niet
gone
piet_g schreef:heeft er iemand ook overwogen om gewoon direct contact op te nemen met de RDW en de belanstingdienst??? misschien haalt dat het 'Ik denk' gedeelte een beetje uit de discussie..of ze het beter weten weet ik niet, maar zij zijn wel de gene die de beoordeling doen..
Waar denk je dat ik mij op baseer? Heb je mij ergens 'Ik denk" zien schrijven?
Maar als iemand het na een stukje op internet het beter weet dan moet ie vooral z'n gang gaan. Eigenwijs is ook wijs.
Edward van Vugt