Marc
Als MRBvrijstelling vervalt..neem ik een 130...
Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........
Ow die is nog mooier 
Marc
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Bestaan er ook mooie afdekkleppen voor de HCPU bak? Of wordt dat zelfbouw?
(ergens wordt dit erg off-topic, aan de andere kant is deze discussie wel klaar en moeten we nu maar eens gaan afwachten wat Bashir nog kan regelen)
(ergens wordt dit erg off-topic, aan de andere kant is deze discussie wel klaar en moeten we nu maar eens gaan afwachten wat Bashir nog kan regelen)
TomVooges schreef:Bestaan er ook mooie afdekkleppen voor de HCPU bak? Of wordt dat zelfbouw?
War bedoel je met afdekkleppen? Er zijn diverse opbouwen leverbaar, zoals die van AFN en NeNe Overland, maar daar moet je een container van maken wil je wagen grijs blijven.
Een vlakke afdekking is er bij mijn weten zo niet, maar alles is te maken. In het begin had ik een vlakzeil over de bak van de 130, ook best geinig.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Vriend van me heeft een 130 (geen idee of het een NL model is of een HCPU overigens)
Maar hij heeft een vlakke afdekking laten maken van zwaar traanplaat. Ziet er gelikt uit, maar is nauwelijks open te maken (scharniert in het midden), veel te zwaar naar mijn idee. Wel handig om hoge heggen te knippen, want je kunt er met 2 man op staan.
en gelijk een goede plek voor het reservewiel.
Desgewenst kan ik hem vragen om foto's te mailen?
Maar hij heeft een vlakke afdekking laten maken van zwaar traanplaat. Ziet er gelikt uit, maar is nauwelijks open te maken (scharniert in het midden), veel te zwaar naar mijn idee. Wel handig om hoge heggen te knippen, want je kunt er met 2 man op staan.
en gelijk een goede plek voor het reservewiel.
Desgewenst kan ik hem vragen om foto's te mailen?
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Bedankt voor de tip! Maar zover ben ik nog niet. Ik ben aan het inventariseren en begroten. Of dromen, zal mijn partner zeggen..
Ik bedoel inderdaad een vlakke afdekplaat, stevig genoeg om er ook spullen op te snoeren. Maar dat zal inderdaad het het gemakkelijk openklappen niet bevorderen (dikke gasveren?).
Ik bedoel inderdaad een vlakke afdekplaat, stevig genoeg om er ook spullen op te snoeren. Maar dat zal inderdaad het het gemakkelijk openklappen niet bevorderen (dikke gasveren?).
Roger B.
als een opbouw op dakhoogte niet mag vanwege grijs......mag een op bakhoogte dan wel???
gone
akkoord mrb!!! niet gunstig...........
Roger B. schreef:als een opbouw op dakhoogte niet mag vanwege grijs......mag een op bakhoogte dan wel???
Als het maar een container is die als lading kan worden aangemerkt. Hoe hoog die container is is niet belangrijk.
Edward van Vugt
-
Dennis Crusio
volgens mij wel roger, er rijden er toch genoeg van die nissan rond als pick up grijs kenteken met een klep op de bak.
Wat er rond rijdt en wat mag is nie hetzelfde.
In een pick up mag lading meegenomen worden. Overkap je de pick up bak is het geen pick up meer en veranderen de inrichtingseisen. Voor een 130 betekend dat dat een harde overkapping alleen mag als het als lading aangemerkt kan worden en dat betekent in de ogen van de belastingdienst dat het een uitneembare container is die met inhoud en al (theoretisch dan) uit de wagen gepakt kan worden.
Hoe het werkt met een Hi-lux of een King Cab weet ik nie, daar hou ik me zo min mogelijk mee bezig.....
In een pick up mag lading meegenomen worden. Overkap je de pick up bak is het geen pick up meer en veranderen de inrichtingseisen. Voor een 130 betekend dat dat een harde overkapping alleen mag als het als lading aangemerkt kan worden en dat betekent in de ogen van de belastingdienst dat het een uitneembare container is die met inhoud en al (theoretisch dan) uit de wagen gepakt kan worden.
Hoe het werkt met een Hi-lux of een King Cab weet ik nie, daar hou ik me zo min mogelijk mee bezig.....
Edward van Vugt