Ik heb gister de voorste aandrijfas van mijn 110 eronder uit gehaald want er zit speling op 1 van de kruisjes.Nu kun je gelukkig lekker doorrijden met het difflock ingeschakeld, maar het moet natuurlijk weer een 4x4 worden.
Wat is wijsheid; kruisjes laten vervangen, Unicardan zit 15 km hiervandaan. Of complete nieuwe as bestellen bij Paddock, dit zijn GKN assen en kosten 155 pond.
Tweede vraag; is het wijs om gelijk achteras ook te vervangen aangezien de slijtage neem ik aan ongeveer gelijk op gaat.
Martin
propshaft
Re: propshaft
Wijsheid is bij Paddock en bij Unicardan kruisjes te halen en die zelf te wisselen. Dat stelt drie keer niks voor en kost ook nog eens geen drol.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: propshaft
is het echt zo simpel? Ik dacht dat je er een pers voor nodig had.
Martin
Martin
Re: propshaft
Hoi Tinus,
Zie hier wat videos over hoe het gedaan kan worden:
http://www.youtube.com/watch?v=g76yO8p4TI0
http://www.youtube.com/watch?v=CIUmmOdFZ6E
Valt best mee dus.
Als je op youtube zoekt op Defender of Land Rover universal joint kom je van alles tegen. Kun je kijken welke jouw situatie het beste benadert en welke de meeste / beste details geeft.
Groet,
Willem
Zie hier wat videos over hoe het gedaan kan worden:
http://www.youtube.com/watch?v=g76yO8p4TI0
http://www.youtube.com/watch?v=CIUmmOdFZ6E
Valt best mee dus.
Als je op youtube zoekt op Defender of Land Rover universal joint kom je van alles tegen. Kun je kijken welke jouw situatie het beste benadert en welke de meeste / beste details geeft.
Groet,
Willem
Nieuws en feiten over de Land Rover Defender www.landrover-defender.eu
Re: propshaft
Goed je schuifstuk controleren op speling, als daar geen speling opzit lekker de kruisjes vervangen. En anders gewoon een nieuwe kopen.
Re: propshaft
Op een camping waar ik met de motor was heb ik het ooit gedaan met de potkrik en de rockslider van de 110 waarvan de cardanas stuk was. 1 man de as vasthouden en de ander met de krik en twee doppen de naaldbussen eruit persen. Met een uurtje waren we klaar.
Dus speciaal gereedschap? Neu, nie echt.
Dus speciaal gereedschap? Neu, nie echt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: propshaft
Edward schreef:Dus speciaal gereedschap? Neu, nie echt.
Ik doe het altijd met een zware kunstof hamer en een blok hardhout.
Het is wel aandrijfassen tijd geloof ik.
Ik heb opeens behoorlijke speling op het schuifstuk bij de voorste en een gammel kruisje in de achterste.
Twee weken terug nog gecheckt en toen was er niets loos.
Ook nog twee slechte wielremcilinders en een lekke naafkeerring.
Naweeen van de winter/pekel denk ik.
Ik mag nog ff aan de bak voor BeekseBergen.
Morgen eerst de motor maar onder het stof vandaan halen. Kan ik daarop woensdag naar de baas.
Groet,
Eric.
Re: propshaft
Het gaat al de goede kant op. De oude liggen er al uit,er was er eigenlijk 1 stuk en de rest was niet ingesleten. Ik heb gelezen dat soms het vet niet goed in alle hoeken komt, want het in mij eerder overkomen op Cosica en ben trouw met de vetspuit. Iedere 10k km . gaat de spuit erop. Domme pech dus, maar de nieuwe kruisjes zijn onderweg en het is inderdaad niet moeilijk. Bedankt!
Martin
Martin
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten