Is het mogelijk om een 3 deurs 109 om te bouwen naar een 5 deurs? Ik heb hier nog 2 stawag achterdeuren staan maar de rest zou ik er dan nog bij moeten hebben. Is daar nog aan te komen?
Aantal dingen zijn gewoon nieuw te krijgen neem ik aan bij paddocks maar de achterschermen zullen ook vervangen moeten worden?
Heeft iemand dit al eens eerder gedaan?
109 3 deurs ombouwen naar 5 deurs?
- arjan_de_jong
109 3 deurs ombouwen naar 5 deurs?
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Re: 109 3 deurs ombouwen naar 5 deurs?
kijk maar eens goed naar de bovenbouw van een 5 deurs.
vlgs mij is er in de laadbak ook wel het nodige te veranderen.
vlgs mij is er in de laadbak ook wel het nodige te veranderen.
-
Roger B.
de hele auto is een grote mecano doos. . weinig autos waar dit soort wijzigingen makkelijker te doen zijn dan bij series en (pre)defenders
gone
- arjan_de_jong
Het zal zeker te doen zijn dat lijkt mij ook wel maar de grootste vraag is eigenlijk wat heb ik allemaal nodig voor panelen en zijn die nog wel te vinden.
Toen ik mijn auto aan het opbouwen was weet ik nog dat het een heel gedoe was om ramen te vinden voor een stawag. Nu heb ik gelukkig 2 achterdeuren al liggen compleet met ramen en helemaal achter in hoeven geen ramen te komen dit keer maar er blijven nog genoeg andere dingen over die nodig zijn. Bevesteging voor de achter bank bijvoorbeeld.
Toen ik mijn auto aan het opbouwen was weet ik nog dat het een heel gedoe was om ramen te vinden voor een stawag. Nu heb ik gelukkig 2 achterdeuren al liggen compleet met ramen en helemaal achter in hoeven geen ramen te komen dit keer maar er blijven nog genoeg andere dingen over die nodig zijn. Bevesteging voor de achter bank bijvoorbeeld.
is het een series 2 a of een 3? Met het onderdelenboek kun je goed de verschillen zien tussen 109 en de 109 stationwagon
De achterbak demonteren en vervangen voor een Stawag achterbak. De dorpels en b stijlen van een Stawag monteren en het dak weer vastzetten op de Stawag bovenwanden van de bak. Deuren erin, schilderen en gaan.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- arjan_de_jong
Dan zou het super zijn dat iemand nog een 109 5 deurs voor de sloop heeft
of weet te staan ergens.
Het gaat om een 2A.
Het gaat om een 2A.
-
Roger B.
een jaar, misschien anderhalf terug was er iemand hier op het forum die een 109 had die niet op kenteken te krijgen was omdat herkomst onduidelijk was en iets met papieren niet in orde.... meen een Belgische ex-leger... nu is dat waarschijnlijk geen stawag... maar zo zullen er vast ook stawags te vinden zijn.. wellicht eens op de prik vragen?
gone
- arjan_de_jong
dat is een idee ja. Ook denk ik dat er met de komende belasting gebeuren heel wat landrovers goedkoop weg zullen gaan.
Maar laten we eerst maar gaan kijken bij de auto.
Maar laten we eerst maar gaan kijken bij de auto.
- arjan_de_jong
Weet iemand toevallig een onderdelen boek online te staan?