Arjan,
Als je tzt nog een ritje naar heemskerk er voor over hebt, komen er in de loop van het jaar een stel zijschermen van een 109 stawag achterbak beschikbaar. De vloer en steunbalkjes gebruik ik zelf voor herstel van mijn eigen rotte vloer. Wat er overblijft, mag je voor een bescheiden bedrag overnemen.
De B en C stijlen zijn bij oa yrm en jansen (udenhout) te verkrijgen, vloerdelen ook in ieder geval bij yrm
groetjes, Fenna
109 3 deurs ombouwen naar 5 deurs?
Re: 109 3 deurs ombouwen naar 5 deurs?
arjan_de_jong schreef:Weet iemand toevallig een onderdelen boek online te staan?
hier bv
groetjes, Fenna

arjan_de_jong schreef:Weet iemand toevallig een onderdelen boek online te staan?
Arjan, als ik me niet vergis staan die op die cd's die je eens van mij gehad hebt
Wat ben je trouwens van plan dan?
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- RobStewart
Everything is possible.
However doing it via the parts book may give you an indication of what you need but it is better to get a rear body from a 109 Station Wagon and transfer it over in one piece.
None of the job is difficult but there are some annoying little details that you find out while doing the job, like the rear floor cross member locating brackets.
I have photos of a 3 Door to 5 Door body swap I did a few years ago on a Defender but the principle was the same that I used on a Series III a few years before.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 217&type=3
Rob
However doing it via the parts book may give you an indication of what you need but it is better to get a rear body from a 109 Station Wagon and transfer it over in one piece.
None of the job is difficult but there are some annoying little details that you find out while doing the job, like the rear floor cross member locating brackets.
I have photos of a 3 Door to 5 Door body swap I did a few years ago on a Defender but the principle was the same that I used on a Series III a few years before.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 217&type=3
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- arjan_de_jong
Bedankt voor alle antwoorden.
Waarschijnlijk word het geen complete om bouw maar enkel bankjes/stoelen achter in plaatsen en de achter klep vervangen voor een deur.
Vandaag wezen kijken bij de auto maar dat lijkt goed te bevallen. Wie weet...
Wel wat werk aan maar hij staat dan ook al 20 jaar stil
Het is trouwens niet voor mij zelf.
Heb nog wat vragen maar daar maak ik even een ander topic van.
Waarschijnlijk word het geen complete om bouw maar enkel bankjes/stoelen achter in plaatsen en de achter klep vervangen voor een deur.
Vandaag wezen kijken bij de auto maar dat lijkt goed te bevallen. Wie weet...
Wel wat werk aan maar hij staat dan ook al 20 jaar stil
Het is trouwens niet voor mij zelf.
Heb nog wat vragen maar daar maak ik even een ander topic van.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)