Berichtdoor Daniel_laro » 29 Apr 2014, 21:53
Inmiddels zijn wij een jaar verder, tijd voor een update!
Begin dit jaar ben ik pas daadwerkelijk aan de slag gegaan met het omzetten naar grijs kenteken. Bovenkant dak bleek na exact nameten ook zonder verhoging al 28 cm hoger te liggen dan de bovenkant deuropening. Waarschijnlijk het gevolg van verhoogde veren en het oud model dak waar de spanten bovenop liggen. Goed nieuws dus.
De defender zou voor het bezoek aan de rdw nog wel een apk plus beurt krijgen. Bij de apk is het misgegaan. Het chassis blijkt de concurrentie met Zwitserse gatenkaas goed aan te kunnen. De onderkant van de chassisbalken is op meerdere plaatsen doorgerot, de middelste outriggers zijn rot en de voorpoot rechtsvoor moet vervangen worden. Aangezien ook de versnellingsbak (een 50A, gaat niet goed samen met een 200 Tdi) moet worden vervangen door een revisie exemplaar, de opbouw niet meer best is en de auto bovendien rechtsgestuurd is, is dit geen reparatie meer waard.
Aangezien de oldtimerregeling toch niet meer relevant is, heb ik besloten uit te kijken naar een defender 110 Td5 uit 1998 of 1999. Grijs kenteken, liefst wel in stationwagon uitvoering.
Als jullie tips hebben mbt een dergelijk exemplaar dan hoor ik dat graag!
Mvg,
Daniel