1984 110 ht ombouwen naar grijs kenteken

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: 1984 110 ht ombouwen naar grijs kenteken

Berichtdoor Edward » 28 Apr 2013, 11:59

Je kunt van alles doen. Maar gaat het je alleen om een grijs kenteken briefje of wil je je gewoon aan de regels houden? :shock: :shock:

Ga er maar rustig van uit dat de controle op de inrichtingseisen flink opgevoerd gaat worden om alle ontduikers van MRB op te sporen. Iedereen klaagt steen en been als een regeling aangepakt wordt maar ondertussen ligt het frauderen er ook wel HEEL erg dik op........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Daniel_laro

Berichtdoor Daniel_laro » 02 Mei 2013, 10:22

Ik heb nog een vraag over het meten van de hoogte van het dak. Ik heb een dak waar sprake is van drie spanten in de lengterichting (dus van voor naar achteren). Deze spanten liggen op het dak en zijn ongeveer 3 cm hoog. Daarnaast is ook sprake van spanten in de breedte van het dak. Deze zitten echter aan de binnenkant van het dak.

Mag ik de hoogte van de drie spanten meerekenen bij het meten van de afstand tussen de bovenkant deuropening en de hoogte van het dak?

Met vriendelijke groet,

Daniel

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 02 Mei 2013, 19:18

bij een volledig dicht schot hoef je het dak niet te verhogen, bij een open cabine wel. de logica ontgaat mij hier ook van maar dit heb ik gelezen op de website van het rdw. het dichte schot moet minimaal 1.20 m vanaf de achterdeur geplaatst staan. dit schot mag je zelf plaatsen en het rdw geeft dan een goedkeuring af. i.v.p het plaatsen van een raam vroeg ik mij het zelfde af omdat dit is gedaan voor de verkeers veiligheid. dit is wat ik heb kunnen achterhalen op de site van het rdw en die zorgen voor een type goedkeuring.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Mei 2013, 19:37

wees nou verstandig....en kijk niet bij de RDW, maar bij de Belastingdienst, DIE bepalen hoeveel belasting je moet betalen, ookal vindt de RDW alles oke, als de Belastingdienst het daar niet mee eens is betaal je geel...
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Mei 2013, 20:30

Roger B. schreef:wees nou verstandig....en kijk niet bij de RDW, maar bij de Belastingdienst, DIE bepalen hoeveel belasting je moet betalen, ookal vindt de RDW alles oke, als de Belastingdienst het daar niet mee eens is betaal je geel...

Én de bpm die over een geel kenteken verschuldigd is én de mrb vanaf dat ie op je naam staat én het laagste bedrag nog een keer als boete. :shock: :shock:

Je hoeft de regels niet te begrijpen, je hoeft je er alleen maar aan te houden......
Edward van Vugt

Daniel_laro

Berichtdoor Daniel_laro » 02 Mei 2013, 23:10

Ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest met mijn vraag. Ik zou graag willen gaan voor het open schot, dus moet sprake zijn van een dak dat tenminste 25 cm hoger is dan de bovenkant van de deuropening. Mijn vraag gaat over de definitie van dakhoogte: is dat het hoogste punt van de dakconstructie (dus de bovenkant van de dakspanten), of wordt de bovenkant van de dakplaat aangehouden? Indien ik mag uitgaan van de bovenkant dakspanten dak zit ik op meer dan 25 cm en zou dus geen dakverhoging nodig zijn.

Bij nieuwere defenders is de dakopbouw anders: daar is geen sprake van dakspanten die op het dak liggen.

Met vriendelijke groet,

Daniel

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Mei 2013, 23:27

Als de wagen vlak staat moet het hoogste punt van het dank 250 mm boven dat van de deur liggen. Als je dat haalt met de spanten zou het goed moeten zijn. Maar ik zou gewoon even bij het Rdw station waar je wilt gaan keuren langs gaan en even overleggen. Dan doe je niks voor niks en in mijn ervaring denken ze daar gewoon goed mee.

Het blijft een kwestie van interpretatie door de betreffende keurmeester.
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Mei 2013, 23:45

ik lees hier 25 cm.... mij staat bij dat ik met mijn D1 destijds heibel heb moeten maken met de RDW omdat die zeiden dat het dak geen 21 cm hoger was dan de deuropening, en dat het net 22 cm was of iets in die buurt.... dan voldoen D1's dus tegenwoordig niet meer aan de eis voor laag schot??
gone

Poullandman

Berichtdoor Poullandman » 06 Mei 2013, 05:43

Terug naar “Techniek”