Motorruil 110 csw

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Jweeda
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 Okt 2011, 08:40

Motorruil 110 csw

Berichtdoor Jweeda » 25 Apr 2013, 20:15

Wie kan mij vertellen wat de mogelijkheden zijn om een 1986 diesel om te bouwen naar v8 benzine

Ben heel benieuwd,

Mvrgr,

Jeroen

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re: Motorruil 110 csw

Berichtdoor Dixo » 25 Apr 2013, 20:20

Geleverd in benzine zijn de Rover V8 met al haar verschillende versies, de 4 cilinder 2.25L en 2.5L, de 2.0L van Rover waar de Italiaanse Carabinieri mee reed, en de BMW 2.8L 6cilinder die in Zuid-Afrika is geleverd.

Verder natuurlijk de diverse conversies uit andere merken die af-fabriek nooit geleverd zijn, zoals bijvoorbeeld de Ford Essex V6, de Amerikaanse 5.0 V8 en 5.7V8 geleverd door Overfinch, etc etc etc....

Voor een Rover V8 kun je het beste een rijdende auto ernaast zetten zodat je motor en bijbehorende bak bij elkaar hebt en niets mist. Ook kun je zo proefrijden om een indruk te krijgen van de conditie van de motor. Een Disco of een RRC ernaast en het is prima om te bouwen. Even kiezen of je handbak (4-bak of 4-bak) of automaat (3- of 4traps) wil en een 3.5L, 3.9L of hoger. En daar dan de donor auto op uitkiezen.

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Motorruil 110 csw

Berichtdoor RobStewart » 25 Apr 2013, 20:53

Jweeda schreef:Wie kan mij vertellen wat de mogelijkheden zijn om een 1986 diesel om te bouwen naar v8 benzine


It's Meccano everything is possible.

So you have an LT77 5 speed gearbox mated to an LT230. So you''re going to have to change the bellhousing from FRC9865 to FRC6154. You're no longer going to have a return on the fuel system so you have to blank off that part. While we are on fuel systems if you go for carbs you'll need the Facet PRC3901 pump and 90577064 (and associated parts) fuel filter. If you go Efi you are as mad as a box of frogs and should be locked up, I did it from carb to Efi and that put me in an asylum for a week or so. You need the complete exhaust system (it's a shed load of part numbers PM if you're serious). You need a permanent switched feed from the ignition switch to supply the coil and fuel pump, this you can take from the feed to the back of the injection pump. All of your air filter box etc you can bin irrespective of what people will tell you, you need the one from the V8. Radiator comes from the V8 and you throw away the Rad (and intercooler). You might as well start thinking about the Generator and PAS pump too as yours wont fit. You accelerator set-up need to be changed too. If you are going carb then you'll need the choke cable. The clutch pipework on the V8 is different to the Diesel so factor that one in too as is the clutch, release mechanism and slave cylinder. The front and rear propshaft change too along with the handbrake.

Off the top of my head that's about it, there's the usual mountings and things but in reality it's quite simple as you can see.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten