Bevestiging voorruit

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Bevestiging voorruit

Berichtdoor Edward » 25 Apr 2013, 17:13

Vandaag de 130 gewassen want hij is weer eens uitgeleend voor promotie en dan zie je weer eens wat.

Zoals: de blokken waarmee de voorruit aan het bulkhead zit zijn onder de lak aan het roesten. Nou heb ik wel eens ergens gelezen dat de originele dat standaard doen dus gewoon stralen en weer spuiten zal niet zoveel nut hebben. :o

Zijn er ergens betere te koop? Eerdaags gaan er 4 spatborden, 4 scharnieren en zo nog wat naar de spuiter dus dan kunnen ze gewoon mee. Ik wil gewoon blijven rijden dus ik koop er sowieso een paar bij maar dan liefst wel de goede.

Wie weet waar??
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor Dixo » 25 Apr 2013, 17:19

Heb ze in Duitsland wel eens gezien dacht ik. Meen Nakatanenga of Ex-Tec.

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor VeeTee » 25 Apr 2013, 20:57

Die van Croytec schijnen aardig resistent te zijn, maar de prijs is er ook naar :o (£ 96 per paar) ...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor Edward » 25 Apr 2013, 21:09

VeeTee schreef:Die van Croytec schijnen aardig resistent te zijn, maar de prijs is er ook naar :o (£ 96 per paar) ...


Waar zie jij die prijs dan Vincent? Want ik zie nergens hoe ik zou moeten bestellen. Tis nie goeiekoop, maar als ik ze laat frezen door de cnc boer hier kom ik op ongeveer hetzelfde en dan moeten ze eerst nog getekend worden. :o

Eens even kijken of onze CNC Limbo het voor een nette prijs kan. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor Roger B. » 25 Apr 2013, 21:13

gewoon blokje hout: vijltje, freesje..... kun jij best :lol: :lol: :lol: roest het echt noooooit meer
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor RobStewart » 25 Apr 2013, 21:50

Edward schreef:de blokken waarmee de voorruit aan het bulkhead zit zijn onder de lak aan het roesten.


I had the same on Heather's 110 and my 90, I pulled them off, wire brushed them back to the bare metal, then finished them with various grades of Wet&Dry. I then prepped them with etch primer, a coat of paint and a top coat of clear lacquer all over. They were then attached to the bulkhead with the plastic buffer pad and the bolts were replaced with aluminium items and held in place with plastic washers and replaced the MUC4290 strap with a thicker piece of plastic. The corrosion never came back.

Do NOT ever ever use RVS bolts, they will actively promote the corrosion process in about half the time.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor VeeTee » 25 Apr 2013, 21:53

Window Blocks (Pair) £ 96.00

http://www.croytec.co.uk/catalogue.htm
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor VeeTee » 25 Apr 2013, 21:56

Edward schreef:Eens even kijken of onze CNC Limbo het voor een nette prijs kan. :lol: :lol:


Kunnen we daar dan een "group buy" van maken ? :)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor Landmarcs » 26 Apr 2013, 10:50

RobStewart schreef:Do NOT ever ever use RVS bolts, they will actively promote the corrosion process in about half the time.
Rob


Mooie RVS blokjes en RVS bouten moet kunnen - wel de blokjes en bouten netjes "isoleren" van de rest.

De standaard blokjes van aluminium-peperkoek met ingebouwde schimmel houden natuurlijk niet van RVS bouten, maar ze houden ook al niet van de gebruikelijke montage en tonen dat door vroeger of later te gaan "schimmelen".

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor Edward » 26 Apr 2013, 12:26

De originele blokken zitten gewoon met de standaard bouten vast zoals het af fabriek gemonteerd is. Droog dus met niks van vet of wat dan ook ertussen. De bouten zijn al langer aan het roesten.

Rvs lijkt me de mooiste optie idd met rvs bouten en keramisch vet.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten