Bevestiging voorruit

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
ernsts
Berichten: 236
Lid geworden op: 09 Aug 2012, 17:15
Locatie: Dordrecht

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor ernsts » 26 Apr 2013, 15:49

VeeTee schreef:
Edward schreef:Eens even kijken of onze CNC Limbo het voor een nette prijs kan. :lol: :lol:


Kunnen we daar dan een "group buy" van maken ? :)


Ik ben ook geïnteresseerd!
Defender 90 Td5 CSW 2002

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor R1200C » 26 Apr 2013, 16:14

ernsts schreef:
VeeTee schreef:
Edward schreef:Eens even kijken of onze CNC Limbo het voor een nette prijs kan. :lol: :lol:


Kunnen we daar dan een "group buy" van maken ? :)


Ik ben ook geïnteresseerd!


Jep, Ons Marie kan ze ook wel gebruiken.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Grey110
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 Jan 2010, 16:39
Locatie: Delft

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor Grey110 » 27 Apr 2013, 00:03

2003 Defender 110 HT TD5
2004 Defender 110 SW TD5

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor Roger B. » 27 Apr 2013, 01:21

wel zorgen voor volledige galvanische scheiding, anders gaat het minst edele metaal harder roesten
gone

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor Landmarcs » 27 Apr 2013, 09:48

Roger B. schreef:wel zorgen voor volledige galvanische scheiding, anders gaat het minst edele metaal harder roesten


Da's nooit fout, hoewel de effecten ook weer niet al te dramatisch zijn.
Was het wel zo dat de galvanische effecten (zorgelijk) groot waren dan hoefde je chassis niet te galvaniseren (is natuurlijk sowieso een vraag), en dan zou gewoon het aan het chassis schroeven van een flinke strook zink al genoeg zijn om de hele auto (dwz alles wat galvanisch verbonden is).

Ik heb hier een alledaags voorbeeld: Een fiets (nee niet weer :? ... jawel alweer :P ), een fiets met een deels RVS frame, deels PBS, daaraan diverse aluminium-delen (van spatborden en velgen t/m tandwielen) en zo hier en daar ook andere metalen, van zink en messing t/m titanium. En het frame is ook nog eens met een "schimmelende" legering in elkaar geknutseld. Toch doen deze fietsen het prima, en bovendien al een eeuwigheid (ik heb ze van ± 1980). Alleen als je zo'n fiets in Zeeland alledaags gebruikt, weinig schoonhoudt en denkt roestvrij ... dan roest alles vast en veranderen de aluminium delen in gestampte muisjes. En als je denkt roestvrij en je zet zo'n fiets gewoon 20 jaar in de regen dan zijn alle gewone boutjes, ook de verzinkte in roestige bloemkooltjes veranderd.
Dus, galvanische effecten bestaan maar zijn niet acuut levensbedreigend (en het zijn ook geen wonderbrengers).

Groeten MarcS


PS ... wie mij blij wil maken die lette op: Mocht je een Bridgestone tegen komen, dwz zo'n RVS fiets, ook al is ie roestig ... ik heb bijna altijd belangstelling.

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor tim » 27 Apr 2013, 09:58

Oeps, speciaal voor MarcS: www.vintagekogamiyata.com.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor Edward » 27 Apr 2013, 10:58

RVS bouten in een aluminium scherm zonder iets ertussen wil wel stevig oxideren, maar rvs met pbs en andere combinaties levert eigenlijk weinig problemen op. Ook een rvs bout in een alu schroefdraad zoals bij de voorruit hoeft weinig problemen te geven zolang je daar maar een goede isolator tussen doet zoals keramisch vet.

In 2004 heb ik al eens van die voorruit blokken gemaakt op de cirkelzaag en een conventionele frees en die heb ik toen met rvs bouten en keramisch vet vastgezet op een ongelakt verzinkt schutbord. Alledrie die 110's rijden nog corrosie vrij. :lol: :lol:

Wel jammer dat we die frees niet meer hebben. :( :(
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor Edward » 27 Apr 2013, 11:23




Mmh, da's 80 euri. Dat vind ik best redelijk, deze zijn ook iets smoother. Bijna zonde om te spuiten. :D :D

Even kijken wanneer ik in UK kom en of ik dan in de buurt kom. :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor VeeTee » 20 Mei 2013, 19:47

Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de window brackets van Paddock? Die zijn geanodiseerd, dus geen afbrokkelende verf. En nog redelijk geprijsd...

Afbeelding

http://www.paddockspares.com/billet-alu ... -pair.html
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Bevestiging voorruit

Berichtdoor Edward » 20 Mei 2013, 20:15

En weer 20 euri van de prijs af! :lol: :lol:

Als ze er geen nummer bijzetten van de gebruikte alu is er weinig te zeggen over de kwaliteit. Maar boeie! Voor dat geld bestel ik gewoon een setje mee!

Kunnen ze nog net mee naar de spuiter met de rest van de delen. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten