Ik wil graag even een mening weten.
Mijn defender 110 TD5 uit 2005 heeft wat schakelgeluiden en rijgeluiden.
Nu ga ik binnenkort een korte vakantie doen van 500 km heen en terug en wil graag weten of mensen hiermee standaard rondrijden danwel weten wat er mogelijk speelt.
Dit om risico in te schatten.
1. tijdens rijden hoor ik een bijgeluid. Ontkoppel ik , dan is het weg. Een soort van veeg geluid of alsof er iets tussen zit.
2. tijdens het schakelen en het opkomen van de koppeling hoor ik een "klonk of klang" net wat je wilt. Dit kan ik beinvloeden door rustiger te koppelen.
Nog wat extra info :
De motor slaat af als ik de rem ingedrukt houd en de koppeling laat opkomen.
Mijn defender is getuned en moet nog een Heavy Duty koppelings spulletje en vliegwiel krijgen en als ik "echt" wil trek ik hem slippend door de koppeling heen.
Maar meestal rijd ik normaal en gebeurd dit dus niet.
Ik zit zelf aan de drukgroep te denken lettend op het feit dat hij afslaat en niet slipt.
Maar wat kan er nu gebeuren ? Buiten het feit dat het lousy schakeld ?
oh, ja, niet geheel onbelangrijk, ik sleep er een caravan achteraan van 1600kg
Wie o wie al eens eerder met dit bijltje gehakt.
Edwin,