2,25D ombouwen naar benzine

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re: 2,25D ombouwen naar benzine

Berichtdoor R1200C » 17 Apr 2013, 10:26

Gisteren met hetzelfde idee rond gelopen, niet dat ik het huidige blok om wil bouwen maar wel dat ik er een benzine blok ik zou lepelen als het echt 1400/1500 euro per jaar gaat schelen.

Wat kan er eigenlijk allemaal in? Ik wil nog altijd iets met een V8, waarom dan D'n Harrie niet als het zou kunnen? 8-)
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: 2,25D ombouwen naar benzine

Berichtdoor Edward » 17 Apr 2013, 10:41

Een V8 kan maar is wel heel veel werk als je het netjes wilt doen. maat van me heeft het gedaan en ik heb het laswerk gedaan. Wil je het front op de goede plek houden moet dus zo ongeveer alles naar achter verhuizen.

Maar het is wel een geweldige auto geworden. Eerlijkheid gebied te zeggen dat als we een keer op de hei gaan spelen oid hij altijd een standaard IIa meeneemt, dus het heeft zo z'n grenzen.

Ik zou er gewoon een standaard 2.25 benzine blok in leggen. Dat is origineel en past perfect bij een Serie. Goed afgesteld loopt dat als een zeer tevreden torretje. Eventueel met moderne dynamo en ontsteking, dan heb je er helemaal geen omkijken naar.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re: 2,25D ombouwen naar benzine

Berichtdoor R1200C » 17 Apr 2013, 10:48

Die wil ik tzt wel eens zien, voorlopig gaat er toch nog even niets gebeuren aangezien mijn huidige "wwerkgever" niet echt met geld strooit ;)
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

RobBan
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 Jun 2023, 15:58

Re: 2,25D ombouwen naar benzine

Berichtdoor RobBan » 09 Jun 2023, 16:15

Hallo,
Ik ben nieuw hier. Interessant forum! Ik heet Rob, woon in Amsterdam en rijd met veel plezier in een LR Freelander 2. Heb de auto nu 2 jaar en heb behalve een nieuw gasklephuis geen problemen ondervonden (afkloppen)
Ik zit met het volgende:
Mijn LR Freelander 2 diesel uit 2009 (euronorm 4) mag per 1 januari 2025 niet meer binnen de ringweg van Amsterdam. Daar kan iedereen van alles van vinden, maar het is nu eenmaal zo.
Omdat ik het een fijne auto vind, onderzoek ik nu de mogelijkheid tot ombouw naar benzine. Ene blok eruit, andere er in simpel gezegd.
Wie heeft hier ervaring mee? Ook met de RDW keuring voor nieuwe papieren? En niet onbelangrijk: wat kost zoiets?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groet, Rob

Gebruikersavatar
fenix2
Berichten: 814
Lid geworden op: 08 Jun 2012, 19:19
Contact:

Re: 2,25D ombouwen naar benzine

Berichtdoor fenix2 » 09 Jun 2023, 16:57

Hallo Rob,

Dank voor je introductie.
Wellicht is het beter om hierover een eigen draadje te beginnen.
Dit draadje ligt al 10 jaar onder het stof ;-)

Fenna
Afbeelding

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: 2,25D ombouwen naar benzine

Berichtdoor Edward » 09 Jun 2023, 18:56

RobBan schreef: En niet onbelangrijk: wat kost zoiets?
Groet, Rob


Daar kunnen we hier ok wel antwoord op geven: veel te veel. Het is altijd goedkoper gewoon een benzine te kopen en deze weg te doen in te ruilen of wat dan ook.

Er zijn meestal zoveel (kleine) onderdelen anders dat het meestal alleen uitvoerbaar is met een complete donor ernaast om alles te kunnen wisselen. Tis geen Serie waar je alleen de kop en pomp omwisselt.

Moet ik wel vertellen dat ik werkelijk waar geen klote van een Freebee afweet. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten