Reeds ben ik al een poosje lid van de club maar dit is mijn eerste post op het forum
Ik maak altijd dankbaar gebruik van de info hier gespreid maar ik heb nu een vraag waar ik niet uit kom en waarvan ik hoop dat er iemand is die dit wel weet:
Wij hebben een Defender TD5 van Januari 2002 en een Discovery II uit 2000 tevens een TD5. Nu heb je allerlei "gadgets' tegenwoordig voor het uitlezen van de OBD. Nu heb ik in de Defender geen toerenteller en ben ik voornemens om zon OBDII stekker te kopen die via Bluetooth connect naar je smartphone. Dan kun je (in mijn beleving) wanneer het nodig is toch de toerenteller e.d uitlezen.
Nu dacht ik: Kat in het bakkie, bestellen en klaar. Echter bleek na wat dieper zoeken dat eea niet zo gemakkelijk is. Zo kwam ik onder andere tegen dat de OBDII niet uitleesbaar is bij Landrover tot en met 2002 modellen. Ik kan hierover echter niet echt eenduidige verhalen vinden en ben benieuwd of iemand er meer vanaf weet.
Concrete vraag: kan ik met een OBDII Bluetooth stekker mijn Defender en Discovery uitlezen en zo nee, waar kan dat dan eventueel wel mee en hoe heet deze techniek.
Ik hoor het wel even
Groet, Jeroen.