Is er iemand die de tekening van de alu bescherming heeft die op de 2 zijkanten op de motorkap van een Defender 110 - 2007 normaal geplaatst worden voor bescherming.
Gaan namelijk deze in hout vervaardigen en is voor de juiste plooiing van voor boven de lichten te bekomen en zo getrouwmogelijk na te maken.
Indien iemand mij dit kan bezorgen, graag.
Tot horens,
Fernand
Tekening
-
Roger B.
Re: Tekening
als je een "bouw"tekening bedoeld, denk ik dat dat lastig wordt, de meeste tekeningen van deze platen zijn montage tekeningen die verre van op schaal zijn.
Maar als je het spatbord hebt kan het toch niet lastig zijn een malletje te maken dat de juiste curve heeft
bovendien is een defender zo maatvast (NOT) dat je het toch op de auto op maat moet maken
Maar als je het spatbord hebt kan het toch niet lastig zijn een malletje te maken dat de juiste curve heeft
bovendien is een defender zo maatvast (NOT) dat je het toch op de auto op maat moet maken
gone
-
Fernand Wöhler
Sorry, misschien niet goed uitgelegd. Is niet boven de spatborden, maar op de kap er juist naast. Die wil ik bedoelen. Als ik daar de maten en een tekening kan van hebben, lukt het wel. Is iets gebogen vooraan. Maar anders kunnen ze het gewoon zelf aanpassen, maar had graag identiek dezelfde als in alu, maar dan in hout. Heb ook voor een lagere prijs een originele verhoogde LR luchtinlaat gekocht. Een ding begrijp ik niet. Via de kachelingang? kan er dan water binnenkomen en die ligt niet veel hoger dan de normale luchtinlaat rechts. Is dit schadelijk voor de wagen als er water binnenkomt via de kachelinlaat, en wat is juist zijn functie, of moet ik gewoon het zien als dat er lucht wordt aangezogen voor terug in de cabine te bezorgen koud (rechtstreeks of warm via een klein radiatortje voor de binnenverwarming?
-
Roger B.
er zijn volgens mij motoren die daar hun lucht aanzuiging hebben, en niet opzij....
vwb de tranenplaat..... die ken ik alleen op motorkap op bovenkant spatborden, op dorpel en bij een 90 de onderste stukjes achter het achterspatbord.... niet opzij van de voorschermen
vwb de tranenplaat..... die ken ik alleen op motorkap op bovenkant spatborden, op dorpel en bij een 90 de onderste stukjes achter het achterspatbord.... niet opzij van de voorschermen
gone
-
Fernand Wöhler
Het zijn die twee die op de motorkap zitten waarvan 1 voor de kachelinlaat, sorry. Daarvan zou de tekening of schets handig zijn om ze in hout te laten maken. Moet anders zelf in een store gaan waar ze voorradig liggen, en dan vragen of ik de maten mag nemen. 
- Thomas Td5
Roger B. schreef: niet opzij van de voorschermen
Ik heb net even in de folder gekeken, die bestaan ook niet. Ze bieden tegenwoordig enkel aan op de zijkanten langs de motorkap. Motorkap wordt niet meer aangeboden.
-
Roger B.
Fernand Wöhler schreef:Het zijn die twee die op de motorkap zitten waarvan 1 voor de kachelinlaat, sorry. Daarvan zou de tekening of schets handig zijn om ze in hout te laten maken. Moet anders zelf in een store gaan waar ze voorradig liggen, en dan vragen of ik de maten mag nemen.
dat is dus op de spatborden, niet de motorkap.
daarvan zijn versies in de handel die OM de kachelinlaat liggen, en versies waar het rooster op de plaat gemonteerd wordt.
ik weet niet hoe dun dat hout wordt, maar de aluplaat ligt, als ik het nog goed voor ogen heb, onder de motorkaprand, en veel dikker mag de plaat niet zijn dan.
daarnaast. . .ik heb die platen ook al bij montage moeten aanpassen om ze netjes gemonteerd te krijgen. . .
ik blijf er bij, door maatafwijkingen en domweg materiaalverschil kun je beter het houtpaneel op de auto inmeter en op maat maken.
gone
Is dit niks om de maten te nemen? kost maar 25 euro en het kleur verschil zou voor jou niet uitmaken
LINK
LINK
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Fernand Wöhler
Bedankt in ieder geval. Zal de spatborden dan als laatste doen. Heb ook maar besloten de handgreep voor de passagier het voorste stuk ook in hout te laten namaken. Ook het stukje aan de branstofvulopening in dat kapelleke. De verbinding tussen zijkant en dak is goed aan het roesten. Deze ga ik plaatselijk zandstralen en dan goed bewerken tegen roest. Hierop en en ook aan de achterkant komt ook nog een repel hout. Breekt het geheel. Als het aan mij ligt zou ik de rooster en lichtomkasting ook doen. Wil eigenlijk al die plastic weg, want dat misstaat aan de wagen. Hadden beter INOX of iets dergelijk gebruikt voor alle plastic aan de buitenkant. Als hij helemaal klaar is, kan ik beter contact opnemen met een houthandelaar en zijn firma erop zetten als reclame. Oh ja, hij is vandaag zonder problemen als lichte vracht gekeurd. Vanaf dat ik mijn lichte vracht nummerplaat heb, rij ik stukken goedkoper, alsook mijn verzekering. Dan doe ik hem nooit weg voor een vaste kost van 350€ per jaar.