Steering Guard

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
VanDLaan

Steering Guard

Berichtdoor VanDLaan » 10 Apr 2013, 15:07

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een steering guard zoals deze te vinden is op de Land Rover Defender Wolf modellen.
Wie kan mij helpen? Een uitgebreidde google sessie heeft mij langs alle fabricanten gebracht maar geen enkele maakt ze zoals deze

Afbeelding

Mvg

Robert Jan

piet_g

Re: Steering Guard

Berichtdoor piet_g » 10 Apr 2013, 15:38

Hallo Jan,

Wat is zo specifiek aan deze steering guard dat je naar deze op zoek bent niet niet een standaard versie voor een defender pakt aangezien daar vele soorten van op de markt zijn?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

VanDLaan

Berichtdoor VanDLaan » 10 Apr 2013, 15:47

Mijn Defender is niet een wolf versie maar wel een militaire. Ik hecht er waarde aan als het toch een beetje militair blijft. Kenmerkend vind ik dat de stuurstang beschermer niet zo opvallend is, niet zo ver naar voren hangt en dat de 'gewone' sleepogen nog gebruikt worden.

Deze had ik liggen:
http://www.paddockspares.com/pm716-heav ... ender.html

Maar die is zojuist weer via marktplaats verkocht. Deze steering guard komt namelijk gewoon even ver naar voren als de bumper, terwijl de militaire een stuk verder naar achter hangt

piet_g

Berichtdoor piet_g » 10 Apr 2013, 16:09

ok ik begrijp denk wat je bedoeld. in de parts manuals word er alleen geen steerguard weer gegeven. tenminste niet de versies die ik heb (ook niet de speciale toevoeging).

Ik heb de foto toevallig gevonden die jij ook gepost had, alleen op de voorste wagen was het beter te zien, die heb ik dan ook toe gevoegd.

De guard is zo te zien mee gespoten, dat veranderd al een deel van het aanzicht. en hij is idd vierkanter dan de versie die jij had. Voor mijn gevoel zit hij nog steeds redelijk naar voren gemonteerd, maar zijn de sleep gaten groter.
Bijlagen
steerguard.PNG
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Apr 2013, 16:12

De sleepogen die je boven de beschermer zit zijn zogenaamde 'Jate Rings'.

Die zijn los te koop en hebben niks met de beschermer te maken. Los van de profilering en het ontbreken van de gebruikelijke (lelijke) gaten in de plaat zie ik er weinig bijzonders aan. Het moet iig mogelijk zijn om via de gewone kanalen een goede look alike te vinden.
Bijlagen
leftjate.jpg
Laatst gewijzigd door Edward op 10 Apr 2013, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

piet_g

Berichtdoor piet_g » 10 Apr 2013, 16:12

Ik kwam toevallig ook deze link tegen. is dit iets?

LINK
------

Luke

Berichtdoor Luke » 10 Apr 2013, 17:36

Als je even in de link van Piet gaat kijken zie je dat er ook gesproken wordt over een SVX style steering guard.
Als je die vervolgens googled dan kom je op een identieke (volgens mij) steering guard als die jij zoekt, en het ding heeft als nummer : LR008247

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Apr 2013, 19:04

Luke schreef:Als je even in de link van Piet gaat kijken zie je dat er ook gesproken wordt over een SVX style steering guard.
Als je die vervolgens googled dan kom je op een identieke (volgens mij) steering guard als die jij zoekt, en het ding heeft als nummer : LR008247

Luke

447 pond inclusief vat ex verzending. Goeie smaak hebben jullie! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dixo

Berichtdoor Dixo » 10 Apr 2013, 20:09

Lijkt op inderdaad een SVX-stijl exemplaar. Je zou ook naar een Mantec kunnen kijken bijvoorbeeld:

http://www.mantec.co.uk/productdetail.c ... 69D6D37103

piet_g

Berichtdoor piet_g » 10 Apr 2013, 21:14

nee hoor.. mijn smaak is niet zo duur hoor.. ;)
gewoon stalen plaat laten buigen en passend maken.. :P.. maar dat is de oplossing voor onze series die we nog moeten maken.
------

Terug naar “Techniek”