het grote LW88 technische weetjes topic

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Marcel.S

het grote LW88 technische weetjes topic

Berichtdoor Marcel.S » 07 Apr 2013, 09:47

leek mij als Laro leek een goed idee om hier iets met het delen van info over de Leightweigt 88 te doen.

dus als je info hebt waar iemand een kopie van kan krijgen
of je hebt wat technische info zelf bedacht, geleerd tijdens het sleutelen aan de LW.

links zijn ook welkom .
eigenlijk alles wat handig is om te weten .

zo zou ik eens met begeleiding de 4x4 uit willen proberen hier achter op het terein met iemand die er verstand van heb.
ik zelf heb qua info tot nu toe een leger beschrijving van de LW met zeer veel onderhouds tips .
en ik kan bij pech de Koninklijke Marechaussee bellen het nummer staat er nog in :mrgreen:

dus met informatie en weetjes over de techniek kunnen we elkaar helpen en zo.

ik dacht trouwens laats een beetje overeenkomsten te bespeuren met de seriesIII bv de ramen partij en zo .
is dat technisch ook zo, bv als we een uitlaat bestellen is die het zelfde ?

en de kennisbank die we hier hebben zou ik daar onze handleiding in kunnen zetten? even scannen en naar de juiste persoon emailen of sturen ?

RobStewart

Re: het grote LW88 technische weetjes topic

Berichtdoor RobStewart » 07 Apr 2013, 09:59

If no-one has any objections then I'd be happy to add Lightweight specific technical articles to the Kennisbank.

You can send anything to me (rob_bovensparkle@hotmail.com) mark it LRCH Kennisbank, and I'll add it.

And if there is anything specific you want and haven't got then I'll have a look through my archive and see if I have it and put it up.

The majority of the Lightweights are the same as the 88" Series vehicles, except for the Dutch ones :lol:

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

axelaro88

Berichtdoor axelaro88 » 07 Apr 2013, 14:35

The Dutch LW must be different. Always take the chance to make good things work worse :oops:

er is voor LR in Nederlandse dienst een lleuk leesbaar boekje: "de landrover in nederlandse militaire dienst van R. Roos.

er staat er 1 te koop op bol.com ps geen aandelen in

Marcel.S

Berichtdoor Marcel.S » 07 Apr 2013, 14:47

dat is fijn. 8-)

ik heb iig even heel veel foto's gevonden :mrgreen:
sommige creaties zijn best appart.

ik heb nu iig gezien dat er ook lampjes zijn voor naast de koplampen, die wil ik graag hebben, ipv die vuurtorens die ik er nu op heb zitten .
mocht iemand weten waar ik die vinden kan voor 24 volt dan hoor ik dat graag. ;)

WillemS2a

Berichtdoor WillemS2a » 10 Apr 2013, 23:03

Het boekje van Roos is inderdaad wel goed leesbaar, er staat uiteindelijk echter wel weinig informatie in. Althans, heel erg compleet vond ik het niet. Wel een leuk hebbedingetje als je er een kan vinden!

Ik gebruik voornamelijk de handleidingen van de KL en een dvd van Paddock, hier staan de orginele fiches op voor de Britse Defensie LW's, inclusief partnumbers, dat maakt het makkelijk om op partnumber te zoeken bij Paddock bijvoorbeeld en zo kon ik zien of Series 3 en LW hetzelfde partnumber hadden.

Ondertussen weet ik het bijna allemaal uit ervaring, dus voor vragen, stuur maar een pbtje!

Lampjes naast koplamp kunnen oorlogsverlichting zijn of knipperlicht/stadslicht, zitten beide op de bovenzijde van het spatbord.
Land Rover 88 Series 2a 2.8L Diesel 1967
Land Rover 88 Series 3 Lightweight Ex Koninklijke Landmacht 1977

Terug naar “Techniek”