Sinds vorig jaar zomer loop mijn Series 3 88 2,25 diesel warm (tegen het rode aan). Zelfs met de afgelopen koude winter.
Inmiddels onderstaande uitgevoerd om het probleem te verhelpen, echter dit mocht niet baten. Wie heeft enig idee wat er nog meer gedaan kan worden?
- Nieuwe radiateur
- Nieuwe slangen
- Kop laten reviseren
- (onder)Blok volledig gespoeld
- Nieuwe waterpomp
- Conversie visco vin naar permanent aangedreven vin
- Olie ververst
- Koelvloeistof op niveau
Iemand opperde dat wellicht de brandstofpomp op tijd gezet moet worden. Die kan het warmlopen ook bevorderen. Maar daaraan heb ik niets gewijzigd.
Warm lopen S3 88 2,25 diesel
-
Paul van der Zwan
-
Roger B.
Re: Warm lopen S3 88 2,25 diesel
loopt de meter alleen op naar rood, of wordt ie daadwerkelijk warm (oftewel geeft de meter aan wat er daadwerkelijk gebeurd)
als ie warm wordt, kookt ie dan ook over? hoe hard worden de slangen?
Thermostaat ook al vervangen?
als ie warm wordt, kookt ie dan ook over? hoe hard worden de slangen?
Thermostaat ook al vervangen?
gone
Heb je toevallig een nieuw of gebruikte watertemperatuur meter gemonteerd?
Hij loopt op de meter tegen het rood, maar is de motor wel te warm.
Had tot vorige week hetzelfde probleem andere watertemperatuur meter van de sortout en nog de meter tegen het rood.
Koelvloeistof temperatuur gemeten met een losse vdo meter met zender en was gewoon normaal.
Je kan bij mijn meter gewoon de stand van de wijzer bijstellen. Van horen zeggen is de meter geschikt voor 12 en 24 volt en kan je hem daarom afstellen.
Sander
Hij loopt op de meter tegen het rood, maar is de motor wel te warm.
Had tot vorige week hetzelfde probleem andere watertemperatuur meter van de sortout en nog de meter tegen het rood.
Koelvloeistof temperatuur gemeten met een losse vdo meter met zender en was gewoon normaal.
Je kan bij mijn meter gewoon de stand van de wijzer bijstellen. Van horen zeggen is de meter geschikt voor 12 en 24 volt en kan je hem daarom afstellen.
Sander
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
-
Paul van der Zwan
Thanks. Ja ook een andere / nieuwe thermostaat.
Ik ga met een andere thermometer aan de slag. Meten is idd weten en laat het hier ook even weten.
Ik ga met een andere thermometer aan de slag. Meten is idd weten en laat het hier ook even weten.
SanderTD4 schreef:Koelvloeistof temperatuur gemeten met een losse vdo meter met zender en was gewoon normaal.
Sander, welke meter heb je gebruikt toen? en hoe heb je deze aangesloten? heb je de temperatuur sensor uit het blok gedraaid of die andere meter er ergens in gehangen?
Moet namelijk ook onze 2.5NA even meten om te weten hoe warm hij nu loopt
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Roger B.
oa Midlock verkoopt daar gewoon werkplaats temperatuurmeters voor....
http://garagetools.nl/products/7793
http://garagetools.nl/products/7793
gone
heb je al gecontroleerd of je thermostaat wel open gaat?
-
Roger B.
drie berichten terug.......
Paul van der Zwan schreef:Thanks. Ja ook een andere / nieuwe thermostaat.
gone
Een ding wat ik me nog zat te bedenken dat is wat zou de normale temperatuur zijn voor een 2.25 Diesel (en in mijn geval een 2.5NA)?. Want meten is leuk, maar dan moet je wel weten wat een normale meetwaarde is.
Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik kan nergens de temperatuur vinden welke ik zou moeten gaan meten. Ik begrijp dat dat af kan wijken bij verschillende buiten temperaturen, alleen bijvoorbeeld bij onze 2.25 bleef de meter netjes halverwege hangen, maar daar staat geen temperatuur bij.. en de 2.5 loopt tot net niet rood, maar daarbij moet ik wel zeggen dat het gemeten word met 2.25 sensoren.
Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik kan nergens de temperatuur vinden welke ik zou moeten gaan meten. Ik begrijp dat dat af kan wijken bij verschillende buiten temperaturen, alleen bijvoorbeeld bij onze 2.25 bleef de meter netjes halverwege hangen, maar daar staat geen temperatuur bij.. en de 2.5 loopt tot net niet rood, maar daarbij moet ik wel zeggen dat het gemeten word met 2.25 sensoren.
------
-
Roger B.
Staat doorgaans op de thermostaat.....de temperatuur waarbij die open gaat is de bedrijfstemperatuur en die temperatuur zou je meter als "normaal" aan moeten geven
doorgaans pakweg 85 á 95 graden (88 á 92 komt meest voor) vaak zijn er verschillende thermostaten in de handen dus er kan wat ruimte in zitten.....
maar als je tussen de 85 en 95 meet met de wijzer op "normaal" zit je redelijk goed
doorgaans pakweg 85 á 95 graden (88 á 92 komt meest voor) vaak zijn er verschillende thermostaten in de handen dus er kan wat ruimte in zitten.....
maar als je tussen de 85 en 95 meet met de wijzer op "normaal" zit je redelijk goed
gone