Slangen stuurbekrachtiging

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Jweeda
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 Okt 2011, 08:40

Slangen stuurbekrachtiging

Berichtdoor Jweeda » 02 Apr 2013, 19:59

Beste kenners,

Wie heeft er ervaring met het laten maken van een hydroliek leiding voor de stuurbekrachtiging?

De huidige slang is kapot en lekt. De auto is een 110 met een disco blok.

Eventueel graag ervaring en prijs omgeving Rotterdam.

Mvrgr,

Jeroen

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Slangen stuurbekrachtiging

Berichtdoor Roger B. » 02 Apr 2013, 20:14

euhhh...gewoon bestellen?? laten maken is geheid niet voordeliger. volgens mij is de leiding niet anders dan met een defender blok
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Slangen stuurbekrachtiging

Berichtdoor RobStewart » 02 Apr 2013, 20:17

For those who don't know it's a 110 with a Discovery 200Tdi.

So Jeroen, is it the low pressure hose from the reservoir to the pump, the high pressure hose from the pump to the steering box or the high pressure hose from the steering box back to the reservoir. Do you know if the previous owner used the Defender ones or the Disovery ones.

Personally I would go the Defender route as it will be easier to fit (yes Roger the hoses are all different on the Discovery, bloody English :lol: )

NTC9071 Reservoir to Pump (LHD or RHD)

ANR2914 or ANR6656 Pump to Steering Box (LHD)
NTC9072 Pump to Steering Box (RHD)

ANR2487 or ANR6655 or QEH102390 Steering Box to Reservoir (LHD)
NTC8861 Steering Box to Reservoir (RHD)

That said there must be a number of hydraulic hose manufacturers in Rotterdam ? have you looked through the yellow pages ?

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Slangen stuurbekrachtiging

Berichtdoor Roger B. » 02 Apr 2013, 20:22

in een disco andere leiding dan in een defender geloof ik gelijk, ander chassis, andere plek van stuurhuis daardoor tov de motor en noem maar op......... maar ikvbedoelde meer dat logischerwijze de defender leiding gebruikt zou zijn, of het nu een defender of disco blok is.
gone

Jweeda
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 Okt 2011, 08:40

Re: Slangen stuurbekrachtiging

Berichtdoor Jweeda » 02 Apr 2013, 20:29

Roger B,

Zoals gezegd is het een 110 met een disco blok. Geen defender dus

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Slangen stuurbekrachtiging

Berichtdoor RobStewart » 02 Apr 2013, 20:32

Jweeda schreef:Zoals gezegd is het een 110 met een disco blok. Geen defender dus


Technically if it is a 200Tdi and is a One-Ten it became a Defender ;) (sorry its a nerdy joke) but Roger used the generic "Defender" name rather than One-Ten, 110 or LWB post 1983 collection of parts on a GKN chassis, but it's not a Discovery.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Slangen stuurbekrachtiging

Berichtdoor Roger B. » 02 Apr 2013, 20:40

tja zonder bouwjaar erbij kan "110" ook een defender 110 zijn..... als je dan zo puristisch wil zijn, noem het dan ook een one-ten.
gone

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: Slangen stuurbekrachtiging

Berichtdoor piet_g » 02 Apr 2013, 21:17

Ik had laatst slangen nodig voor onze oliekoeler.. omdat bij ons ook alles lekker ehm niet standaard meer is heb ik deze laten maken bij een bedrijf dat hydro leidingen afperst. het kost je een klein vermogen, maar goed dan zijn de slangen ook weer gelijk goed en je kunt zelf de lengte aan geven.

volgens mij zitten die bedrijven er genoeg in rotterdam. ik ben zelf bij hydrosan in halsteren geweest.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Slangen stuurbekrachtiging

Berichtdoor Roger B. » 02 Apr 2013, 21:23

asl je persee maatgemaakt wil hebben zal pyrtek je ook wel helpen, komen voor de deur bij je
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Slangen stuurbekrachtiging

Berichtdoor Edward » 02 Apr 2013, 21:26

Voor een oliekoeler hoef je helemaal geen leidingen te laten persen, want daar staat nauwelijks druk op. Ook bij de stuurbekrachtiging is er maar een leiding waar echt druk op staat, de retour heeft ook niet veel te verwerken.

Oliekoeler leidingen en stuurbekrachtigingleidingen, behoudens de persleiding kun je dan ook gewoon maken met goede nippels, passende slangen en goede klemmen.

De persleiding pak ik gewoon OME.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten