Berichtdoor ppw » 18 Dec 2014, 20:50
nou nee, pakt pas laadstroom als hoofdaccu vol zit, en heeft een aansluiting om met tweede accu te starten als eerste leeg is... voor 30 sec.
Voorraad voor de startaccu
De startaccu mag nooit leeg raken. Het is daarom gebruikelijk om de dynamo op de startaccu aan te sluiten. Andere accu’s zoals de accessoire accu, een boegschroef accu en overige accu’s kunnen allemaal aan de startaccu gekoppeld worden met een accuscheider. Als de startaccu de koppelspanning heeft bereikt, zorgt dit relais ervoor dat alle accu’s parallel geladen worden.
Bidirectioneel
De Cyrix meet de spanning van allebei de aangesloten accu’s. Hierdoor zal hij ook de accu’s parallel schakelen als bijvoorbeeld de accessoire accu geladen wordt door een acculader. Dit 12/24-140A heeft een duale voeding. Dit bewerkstelligt dat hij zal sluiten als de spanning van één accu te laag is om het relais te bedienen.
Handmatig parallel schakelen
Dit relais kan ook gebruikt worden (doormiddel van een drukknop of schakelaar) om accu’s handmatig parallel te schakelen (dit relais blijft gesloten gedurende 30s). Dit kan zeer nuttig blijken als bijvoorbeeld de startaccu leeg of kapot is, en de motor toch gestart moet worden op de tweede accu.
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...